Před více než rokem jsme zveřejnili text Standard učitele a jeho místo v kariérním systému pedagogických pracovníků. Vzhledem k právě probíhajícím školením NIDV ke kariérnímu řádu a i k diskusi u článku „Věkový automat“ způsobuje problémy s navyšováním platů učitelů ho doplňujeme na webu NIDV publikovanou infografikou.
Kariérní systém učitelů – možné kariérní cesty (PDF)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Dost mne mrzí, že z toho úplně vypadla kvalita pohybu po učebně a očního kontaktu s žáky. Do těchto oblastí jsem směřoval mnohé svoje naděje.
Na druhou stanu jsem rád, že se už nebazíruje na smyslu pro humor. Ten mě totiž už dávno přešel.
Napadlo vůbec někoho, kolik času a práce bude stát vyhodnocování portfolia učitelů a celý proces atestování? Vzhledem k tomu, že vím, jak obtížné někdy je posoudit kvalitu práce kantora, který s vámi léta učí ve stejné škole, a vzhledem k tomu, jak zásadně rozdílná je úroveň nejrůznějších výukových materiálů, které by měl posuzovat odborník ve svém oboru, jsem k objektivitě atestací velmi skeptický. Celé to svádí k hledání výpomoci, opisování apod.; a možná už se v nějaké sciohlavě rodí nápad na organizování komerčního kurzu "Jak se atestovat". A jak jsem to pochopil, zejména 4. stupeň je vyhrazen těm, kteří pro samé lektorování a mentorování nebudou stíhat učit. Tak to ať si ti, co kariérní řád vymýšlejí, zaplatí ze své kapsy, a neubírají těm, kteří budou skutečně pracovat s dětmi.
Vždyť je to logické! Těm nejleším z nejlepších zkrátíme úvazky, aby nemohli učit!
Mentorování, přednášení, publikování,...A kdy budou tito nadučitelé vlastně učit? A ti podučitelé se z toho suplování zdarma asi zblázní?
Nevíte o nějakém kurzu leštění klik? Nebo o kurzu řitní speleologie?
Ráda se přihlásím,abych už dnes měla zajištěn postup podle kariérního řádu. Štěstí přeje připraveným!
Ja bych mel asi tak 58 otazek na autory projektu... Na strankach karieraucitelu.cz jsem na ne odpoved nenasel. Tak se zeptam tady a pokusim se snizit pocet dotazu.
Kterymi zememi se inspirujeme a proc? (uvedte idealne aspon 3)
Vyberte z nich jednu a uvedte:
Kolik je tam stupnu? Jaka je vekova struktura v jednotlivych stupnich? Kdo a jak rozhoduje o zarazeni/prerazeni? Kolik ucitelu dosahne nejvyssiho stupne?
Jaka je v dane zemi povolena vyse nadtarifni slozky mzdy? Kdo o ni rozhoduje a na zaklade ceho? Jaky je v dane zemi nastupni tarif vzhledem k prumerne mzde? Kolik produkuje tamni VS system novych ucitelu a jaka je jejich potreba ze strany verejneho skolstvi?
A pokud na vsechny otazky odpovite spravne, je tu bonus: Je to opravdu dobry napad?
Považuju předěl mezi 2. a 3. stupněm za naprostý nesmysl. Povšimněte si - budete učitel samostatný, aprobovaný, s praxí, třeba i předatestačně dobře hodnocený, se specializací ICT a 4mi semestry spec. studia (jako vých.por.) - ale neděláte švp nebo VP a navěky jste v nižším stupni než zástupce píšící rozvrhy hodin nebo koordinátor švp (o němž se uvažovalo že je funkcí na zrušení...). Šílené. Čte to i ministr školství ?
Předěl mezi druhým a třetím stupněm je mimózní zejména toho důvodu, že každý učitel aprobovaná na určitý předmět třetího stupně je automaticky aprobovaný i na ostatní předměty.
Nevím, kdo nadělá na střední škole víc škody např. v matematice, jestli matikář z druhého stupně nebo češtinář aprobovaný na gymnázia.
Okomentovat