Google pokračuje ve své dlouhodobé podpoře neziskových organizací, jejichž misí je aktivně řešit a upozorňovat na problémy kolem nás. Program zastřešující dostupné nástroje Googlu pro neziskovky se dnes spouští ve čtyřech zemích, včetně Česka.
„Po pěti letech, kdy jsme uvedli pilotní kolo programu Google Grants vidíme, že české neziskovky internet vnímají jako efektivní komunikační a propagační nástroj. S úžasem pozoruji velmi hezké příklady využití online technologií v jejich činnosti a pevně věřím, že díky komplexnímu programu Google pro neziskové organizace se jim otevřou dveře k dalším zajímavým příležitostem,” říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu.
Hlavním cílem programu Google pro neziskové organizace je pomoci jim získat nové dárce či dobrovolníky a zjednodušit jim práci s informacemi, internetem a technologiemi. Program Google pro neziskové organizace přináší hned několik služeb pod jednou střechou:
- Google Apps pro neziskové organizace: Bezplatná verze profesionální sady firemních online nástrojů Google Apps, která zahrnuje Gmail, Kalendář Google a Disk Google pro spolupráci, možnost využít 30 GB úložného prostoru.
- Google Ad Grants: Bezplatná inzerce ve vyhledávání Google až do výše 10 000 $ měsíčně pro propagaci a zvýšení povědomí o aktivitách.
- YouTube: Prémiové budování značky pomocí kanálů YouTube a zvýšená kapacita nahrávání.
Součástí programu jsou také výukové materiály, případové studie a video tutoriály. České neziskovky mají rovněž možnost zapojit se do světové komunity neziskových organizací, získat inspiraci a podělit se o cenné zkušenosti s ostatními. Bezplatnou inzerci v rámci Google Ad Grants již využívají například organizace Člověk v tísni, Dobrý anděl nebo Unicef.
„Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů. Díky tomu jsme mohli nakoupit několik tisíc koz či školních pomůcek pro nejchudší lidi na misích. Další výhodou je možnost dát vědět o tématech, kterými se zabýváme, ať už se týkají chudoby v Česku či lidských práv ve světě,” řekl Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni.
České organizace, které se chtějí do programu zapojit, musí být neziskovou organizací s odpovídající právní formou a splňovat podmínky programu. Způsobilost neziskových organizací k zapojení pro Google ověřuje síť TechSoup Global, která v České republice působí prostřednictvím partnerské organizace Sdružení VIA realizující program TechSoup Česká republika.
Více informací o programu je k dispozici na stránce www.google.cz/nonprofits.
Markéta Křížová, Marketing Manager, Dobrý anděl, doplňuje: „Program Google Ads Grants přináší nadačnímu fondu Dobrý anděl zejména velkou šanci v šíření povědomí o naší činnosti. Jako nezisková organizace bychom si propagaci v takovém rozsahu mohli jen stěží dovolit. Každý měsíc plného využívání Google Ads Grants naši reklamu zobrazí 800 tisícům uživatelů a proklikne na ni téměř osm tisíc lidí. Velkou výhodou je možnost využití PPC reklamy cíleně na konkrétní projekty a konkrétní skupinu lidí. AdWords reklamy se odráží i na celkových počtech nově registrovaných Dobrých andělů. V neposlední řadě nám reklama na Google pomáhá šířit informace k potenciálním příjemcům pomoci Dobrého anděla. I díky tomu se veškerá finanční pomoc dostane tam, kam má.”
Hana Čermáková, Unicef: „Program Google Ad Grants nám jako humanitární organizaci, jejíž činnost je financována výhradně z dobrovolných příspěvků, otevřel dveře k rozvíjení on-line fundraisingových aktivit, které by pro nás jinak byly po finanční stránce nedosažitelné. Díky bezplatným reklamám AdWords můžeme také oslovit velkou část veřejnosti s aktivitami, které bychom jinak touto cestou propagovat nemohli. Největší přínos jsme zaznamenali ve více než 100procentním nárůstu návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek nabízených produktů i on-line darů na pomoc dětem v rámci našich programových aktivit, které UNICEF rozvíjí ve více než 150 zemích světa. Nezbývá než jen poděkovat za skvělé nové možnosti v digitálním fundraisingu. DĚKUJEME!”
0 komentářů:
Okomentovat