Je nerozum, že se do individuálního vzdělávání na druhém stupni ZŠ nejde, říká Jiří Zlatuška. Když může učit každý, bez potřebného vzdělání, tak je to degradace učitelů, tvrdí poslankyně Semelová.
DVTV: Poslanec Zlatuška: Tím, že Semelová neučí, páchá menší škodu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Diskuse se netýkala ani tolik individuálního vzdělávání,které je jednou z nejstarších forem vzdělávání, ale spíše názorů paní redaktorky Drtinové na zaměření jeho obsahu za "komunismu". Byla vedena ve velmi agresivním duchu, spíše z politických než pedagogických hledisek.Odborná nekompetentnost redaktorky Drtinové i poslance Zlatušky byla šokující.
Ti lidé opravdu nevědí nic o tom, že aktuálním trendem ve vzdělávání na všech stupních škol je inkluzívní vzdělávání, integrace žáků i se závažným zdravotním postižením do hlavního vzdělávacího proudu a projektové, kooperativní a skupinové vyučování,
aby se žáci dostatečně socializovali?
Opravdu si tito lidé myslí, že pro děti v 21. století bude nejlepší, když se budou učit doma s maminkou?
Paní poslankyně Semelová tuto nepříjemně agresivní diskusi ustála na jedničku.
Diskuse se netýkala ani tolik individuálního vzdělávání,které je jednou z nejstarších forem vzdělávání, ale spíše názorů paní redaktorky Drtinové na zaměření jeho obsahu za "komunismu". Byla vedena ve velmi agresivním duchu, spíše z politických než pedagogických hledisek.Odborná nekompetentnost redaktorky Drtinové i poslance Zlatušky byla šokující.
Ti lidé opravdu nevědí nic o tom, že aktuálním trendem ve vzdělávání na všech stupních škol je inkluzívní vzdělávání, integrace žáků i se závažným zdravotním postižením do hlavního vzdělávacího proudu a projektové, kooperativní a skupinové vyučování,
aby se žáci dostatečně socializovali?
Opravdu si tito lidé myslí, že pro děti v 21. století bude nejlepší, když se budou učit doma s maminkou?
Paní poslankyně Semelová tuto nepříjemně agresivní diskusi ustála na jedničku.
Snad si probůh nemyslíte, že někomu nahoře jde o nějaké pedagogické hledisko. Při zákazu domácího vzdělávání jde jen a jen o to, že jeho výstupem by v žádném případě nebyli voliči KSČ či ČSSD.
Inkluzivní vzdělávání bych do toho radši netahala, bo mám pocit, že např. autistům by rozhodně více prospělo klidné domácí vzdělávání. Ale autisty si rodiče doma vzdělávat nechtějí, nemějte obavy. Inkluze půjde i přes mrtvoly, o tom žádná.
A kde jste přišla na to, že v domácím vzdělávání není možné realizovat projektové, kooperativní a skupinové vyučování? Určitě to jde lépe než v třicetohlavé třídě plné zpovýkaných puberťáků.
A věřte nebo nevěřte, ale jsou typy dětí, pro které by bylo opravdu nejlepší se učit doma. Není jich naštěstí mnoho, ale jsou.
A ještě k paní Semelové. Ta tam přece mlela furt dokola dopředu naučené fráze a slovní obraty typu "divák si udělá úsudek sám", které se každý politik učí na kurzech "asertivního chování před televizní kamerou." Na argumemty pana Zlatušky nebyla v podstatě vůbec schopná reagovat a jen se přihlouple usmívala. Jestli tomuto říkáte odborná kompetentnost, tak prosím, proti gusti žádný dišputát.
no jestli tenhle člověk řídil univerzitu tak to tam teda muselo vypadat
Vážená paní Adamová,
ono to může být ještě trochu jinak.
Jestliže inkluze "půjde i přes mrtvoly", jak píšete, potom zámožnější rodiče budou dávat své děti do soukromých škol. Někteří z nich se budou snažit učit své děti doma a ti nejzámožnější mohou zvolit individuální vzdělávání s tím, že najmou pro své děti soukromé učitele.
Pokud jde o kooperativní a skupinové vyučování, byla bych moc ráda, kdybyste mi prozradila, jak se to dá dělat při počtu 1 doma vzdělávaného žáka.
K těm typům dětí, pro které by podle Vás bylo nejlepší se učit doma bych poznamenala jenom to, že tyto děti bývaly dříve od povinného vzdělávání t.zv. osvobozovány a stálo mnoho úsilí, než se pro ně podařilo vytvořit takové vzdělávací programy, které jim umožnily chodit do školy.
Pan Zlatuška podle mne nebyl v diskusi proto, aby někomu kladl nějaké otázky, nýbrž aby na ně zasvěceně odpovídal,což asi nepochopil.
"zámožnější rodiče budou dávat své děti do soukromých škol. Někteří z nich se budou snažit učit své děti doma a ti nejzámožnější mohou zvolit individuální vzdělávání s tím, že najmou pro své děti soukromé učitele"
1. Nevím, co to má společného s inkluzivním vzděláváním. Tento jev s inkluzí zas až tak nesouvisí. Leda tak, že rodiče zakládají své vlastní školy přes o.p.s, a inkluzi v nich spíše podporijí než potlačují.
2. A ono by na tom bylo něco špatně? A ono je tom něco přes mrtvoly? No možná přes mrtvoly členů KSČM.
"byla bych moc ráda, kdybyste mi prozradila, jak se to dá dělat při počtu 1 doma vzdělávaného žáka."
Úplně opomíjíte kooperaci se sourozencem, případně kooperaci s rodičem.
"K těm typům dětí, pro které by podle Vás bylo nejlepší se učit doma bych poznamenala jenom to, že tyto děti bývaly dříve od povinného vzdělávání t.zv. osvobozovány a stálo mnoho úsilí, než se pro ně podařilo vytvořit takové vzdělávací programy, které jim umožnily chodit do školy."
Neměla jsem na mysli děti mentálně postižené, ale spíše děti mimořádně nadané, kterým naše stádovité školství mnoho možností k rozvoji neposkytuje. A měla jsem na mysli i děti psychicky labilní, které ve velkých kolektivech nejsou schopny rozumné existence a vyloženě trpí. Ale zapomněla jsem, ono je přece na našem školsrví nekdůležitější zahnat všechny do jednoho stáda.
A k panu Zlatuškovi. Vystupuje skutečně dost arogantně, což mu škodí. Rozhodně však nepatři k lidem, kteří by něco nechápali.
A ještě v těchto souvislostech zmíním vzdělávání dětí kolotočářů a cirkusáků. Způsob, kterým jsou tyto děti "vzdělávány" je tristní. Přes zimu "snad chodí" do své kmenové školy, od jara do podzimu, chodí každý týden jinam. Na každé škole je jiné ŠVP a výuka v jednotlivých předmětech u jiného učiva. Toto se u nás toleruje, ale povolit vysokoškolákům vzdělávat legálně své děti doma se nám ekluje.
Okomentovat