Masivní rozšíření tabletů a chytrých telefonů v posledních letech s sebou nese nové možnosti i problémy, které žádná škola nemůže zcela ignorovat. Zdroje škol jsou však omezené a málokterá si může dovolit draze experimentovat. Na konferenci získáte, kromě informací o trendech v této oblasti a plánech MŠMT, především konkrétní poznatky z praxe na českých školách, které patří mezi průkopníky v používání chytrých technologií.
TERMÍN: Středa, 4. 3. 2015
MÍSTO: Praha - Hotel Barceló****
CENA: 1 990 Kč bez DPH
ZAMĚŘENÍ KONFERENCE
Tablety a chytré telefony jsou mezi žáky stále rozšířenější a stávají se tak součástí vyučování mnohdy i bez ohledu na preference učitelů. Je proto třeba s jejich přítomností počítat a vytvořit dlouhodobou koncepci, podle které budou uvedené technologie zapojeny do života školy.Cílem konference je poskytnout vedoucím pracovníkům a zřizovatelům českých škol detailní a především praktické informace o konkrétních možnostech využití tabletů a smartphonů pro zefektivnění výuky na školách. Během jednoho dne získáte informace o výhodách a úskalích různých modelů využití těchto zařízení a praktické rady od pracovníků několika škol, které reprezentují různé přístupy k nasazení IT do výuky a mají s nimi letité zkušenosti. Vyhnete se tak některým slepým uličkám a dozvíte se, jak prostředky školy investovat co nejúčelněji. Kromě toho získáte i informace o možnostech čerpání peněz na hardware i proškolení zaměstnanců z aktuálních dotačních programů.
KOHO KONFERENCE OSLOVÍ
Konference je určena především ředitelům, učitelům a pracovníkům zodpovědným za správu školních počítačových sítí, zároveň poskytne informace i zřizovatelům škol, které bude zajímat finanční stránka věci.PROGRAM CELODENNÍ KONFERENCE (9,00 – 16,30 HOD)
1. blok – Tablety a jejich potenciál měnit vzděláváníPřiblížení potenciálu, kterým mohou tablety a mobilní dotyková zařízení přispět ke změnám ve školství a vzdělávání. Zhodnocení různých platforem a modelů využití. Obsah a dopad strategických dokumentů MŠMT zaměřených na digitalizaci ve školách.
(O. Neumajer, Pedagogická fakulta UK)
2. blok – Psychologické dopady používání tabletů
Jaký vliv na psychiku žáků mají nové technologie? Kde mohou nejvíce pomáhat a kde naopak ublížit. Tablety jako nástroj inkluzivního vzdělávání k překlenutí potíží žáků s poruchami učení nebo handicapem.
(V. Mertin, Filosofická fakulta UK)
3. blok – Zkušenosti z praxe: SMART škola a IT ve výuce na ZŠ Ratibořická, Horní Počernice
Využití interaktivní učebny (SMART) v modelu 1:1. Zkušenosti s postupným rozvojem IT sítí a nasazením tabletů do vyučování ve škole s omezenými prostředky.
(E. Holá, ZŠ Ratibořická)
4. blok – Zkušenosti z praxe: Tablety ve výuce na ZŠ Česká Kamenice
Ředitel školy, která je zaměřena na aktivní využívání ICT ve výuce se podělí o své dlouholeté zkušenosti s interaktivní výukou, využíváním „žákovských zařízení“ (notebooků a tabletů) v modelu 1:1 a vybudováním fungující infrastruktury školy.
(D. Preisler, ZŠ a gymnázium Česká Kamenice)
5. blok – Zkušenosti z praxe: Tablety a IT ve výuce na Gymnáziu Františka Křižíka v Plzni
Jak fungují tablety v modelu 1:1 na střední škole: Know how a prostředky nutné ke kvalitnímu pokrytí školních budov signálem pro 400 zařízení, práce s tablety v modelu 1:1 a zvládání sociálně patologických jevů spjatých s všeobecně dostupným internetem v režii školy.
(J. Řepík, Gymnázium Františka Křižíka v Plzni)
6. blok – Možnosti financování tabletů a IT ve výuce z dotačních programů v období 2014 – 2020
Jaké dotační programy pro rozvoj výuky s využitím IT budou pro školy v následujících letech dostupné? Problematika financování výstavby infrastruktury v budovách školy, proškolení učitelů a nákupu hardwaru. Dostupnost dotačních programů pro pražské i mimopražské školy.
(P. Růžková, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy)
WWW: www.seminaria.cz/akce/tablety-a-digitalni-skola/
0 komentářů:
Okomentovat