Článek přináší přehled amerických výukových her podporujících sociální dovednosti inspirovaný příspěvkem Tannera Higginse v kalifornském blogu MindShift.
V dnešní době děti tráví většinu svého volného času hraním her na počítači. Jen málo z nich, a také rodičů, si uvědomuje, jak moc počítačové hry ovlivňují jejich vývoj, osobnost, možná i pohled na svět navzdory tomu, že se většinou jedná jen o amatérské hráče. Hra, která je postavená na ničení, okrádání spoluhráče a možnosti využít nespočet životů, může probudit v dítěti pocit, že vše se dá v životě napravit a že jeho negativní chování vůči ostatním je v pořádku. Na druhou stranu existují hry, které dokážou působit na dítě pozitivně. Jsou to v první řadě ty, které rozvíjejí logické myšlení. Děti se jejich hraním mohou naučit předvídat, jak se bude děj ve hře, či v reálném světě dále vyvíjet. Spousta her je také v anglickém jazyce, který si mohou děti lépe osvojit.
Výukové hry a jejich dopad na dětskou osobnost je jedním z témat, na něž je zaměřen kalifornský blog MindShift. Byl založen v roce 2010 agenturou KQED (původně televizní vzdělávací kanál pro severní Kalifornii), který zkoumá budoucnost vzdělávání ve všech dimenzích. Zahrnuje také kulturní a technologické trendy, inovace v oblasti školství, průkopnické výzkumy, vzdělávací politiku a další. Jako ukázka poslouží obsah článku Inventive Games That Teach Kids About Empathy and Social Skills [1], jehož autorem je odborník na výukové hry firmy Common Sense Tanner Higgin.
Některé hry nabízejí ojedinělou zkušenost a zážitek. Spojují žáky dohromady, budují sociální dovednosti a povzbuzují hráče v úvahách o sobě a o svých vztazích.
Přehled her rozvíjejících sociální dovednost.
Název | Věková kategorie | Popis | Cena / Platforma |
The Social Express | 6 – 10 let |
| Demo verze 5 dní zdarma. Plná verze $4,99/ měsíc, 3,69€/ měsíc |
Thomas Was Alone | 6 – 14 let, ideálně 10 let |
| Plná verze 5,49€ |
Way | 6 – 13 let |
| Zdarma Ke stažení |
Social Adventures | 3 – 13 let |
| Plná verze $19,99 17,99€, platforma: iOS |
Všechny výše představené hry jsou určeny americkým uživatelům. Pro nás jsou zajímavé především tím, že představují kategorii aplikací, které u nás dosud nejsou příliš rozšířeny, a mohou tudíž pro nás být inspirací. Jejich cílem je podpora sociálních dovedností a přátelství.
Sociální hry mohou zlepšit empatii u každého hráče prostřednictvím vnímání svých spoluhráčů a budováním vzájemných vztahů. Jako ukázku přikládám demo ze hry The Social Express.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz
0 komentářů:
Okomentovat