Další informační systém, který byl vyvinut Českou školní inspekcí v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), byl uveden do celoplošného veřejného provozu v režimu generální zkoušky. Systém pro práci se školními vzdělávacími programy, InspIS ŠVP, by měl školám posloužit při tvorbě a administraci školních vzdělávacích programů jako klíčových dokumentů školy.
Jde o aplikaci, jejímž prostřednictvím lze školní vzdělávací program komfortně a efektivně vytvořit a následně spravovat. Systém uživatele při tvorbě školního vzdělávacího programu systematicky vede, zajišťuje formální náležitosti dokumentu, pomocí předdefinovaných kontrolních vazeb napomáhá zajistit soulad školního vzdělávacího programu s povinnými položkami a dalšími předepsanými parametry dle příslušného rámcového vzdělávacího programu. Aby bylo možné školní vzdělávací program v systému efektivně spravovat a v případě potřeby jej také komfortně modifikovat, je třeba jej do systému nejprve vložit. S tím je spojena jistá práce, která se však školám násobně vrátí při následných činnostech vykonávaných již přímo v systému. Systém také vygeneruje hotový školní vzdělávací program ve standardní grafické podobě, případně do dokumentu zakomponuje také prvky vizuální identity školy. V systému mohou na tvorbě a správě školního vzdělávacího programu efektivně spolupracovat všichni určení pracovníci dané školy. V průběhu zkušebního celoplošného provozu (systém již prošel dílčími pilotážemi v průběhu školního roku 2013/2014) budou vyhodnocovány podněty od uživatelů a případně upravovány příslušné systémové funkcionality. Následně bude systém uveden do ostrého provozu. Podněty, připomínky či náměty na úpravy lze České školní inspekci zasílat prostřednictvím systému InspIS HELPDESK.
Do systému lze vstoupit přes adresu https://inspis.csicr.cz
Od ledna 2015 tak mohou všechny školy a školská zařízení, které mají povinnost zpracovat školní vzdělávací program, systém InspIS ŠVP zkušebně využívat, a to zdarma a na bázi dobrovolnosti (princip dobrovolnosti bude zachován i po ukončení generální zkoušky a uvedení systému do ostrého provozu). Pro práci s tímto systémem nabízí Česká školní inspekce pro pedagogické pracovníky zdarma vzdělávací programy, které jsou organizovány postupně ve všech regionech České republiky prostřednictvím mobilních vzdělávacích center. Školení je pojato jako interaktivní instruktáž, kdy každý účastník dostane zapůjčen notebook a pod vedením zkušeného lektora prochází jednotlivými funkcionalitami sytému InspIS ŠVP tak, aby práce s tímto systémem pro něj byla maximálně komfortní, efektivní a užitečná. Rozpis termínů a míst pro vzdělávání v mobilních centrech České školní inspekce je k dispozici na webových stránkách -zde-.
Vybrat si lze z nabídky měst uvedených v příslušném přihlašovacím formuláři zde (města budou do seznamu postupně doplňována, tak, jak bude vzdělávání postupně organizováno, výčet měst, který se v danou chvíli zobrazí, tak není kompletním výčtem měst, v nichž bude vzdělávání realizováno, ale výčtem měst, v nichž je vzdělávání aktuálně organizováno).
Podle svého výběru se může ředitel školy a/nebo jím nominovaní pedagogové zcela zdarma zúčastnit jednoho nebo více uvedených školení, a to v místě, které si účastníci sami zvolí.
Přehled termínů a měst - téma: InspIS ŠVP (modul pro práci se školními vzdělávacími programy)
Časová dotace všech školení je stejná (od 9 do 17 hodin). Konkrétní školící prostory pro jednotlivá města naleznete v přihlašovacím formuláři.
V případě vašeho zájmu o proškolení pedagogického sboru v modulu InspIS SET- modul pro školní testování u vás ve škole, prosím obraťte se na Bc. Terezu Doleželovou, e-mail: tereza.dolezelova@csicr.cz
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Takový program měl vzniknout několik let před plošným zaváděním ŠVP. Neříkám to v duchu, že po bitvě je každý generál. O tom se v odborných kruzích diskutovalo ještě v době pilotních zkoušek.
Kdyby ten program opravdu splňoval to co by měl, tak by se tím daly ušetřit statisíce člověko-hodin a kýble nervů, které zástupy učitelů, převážně zdarma, rozlévali nad, k tomuto účelu nevhodnými textovými/tabulkovými procesory.
(Tiše pomíjím další neblahé okolnosti, za jakých byla tato reforma připravena a realizována.)
Můžeme tipovat, jaká současná doporučení budou ignorována, aby se po x letech vynořila jako "úžasný nápad."
Můj favorit je doporučení, "Vytvářet štíhlý systém správy a řízení k nekomplikovanému uspokojování individuálních potřeb škol, místo podpory splašených celostátních megaakcí"
Okomentovat