Zpráva přináší následující zjištění:
- Chlapci a starší mladiství čtou pro zábavu méně než před čtyřmi lety – z šetření nevyplývá, zda čas dříve věnovaný čtení tráví děti u počítače, jestli se zvětšila skupina čtenářů, kteří čtou jen jeden až čtyři dny v týdnu (oproti pěti až sedmi dnům v týdnu – tato skupina se zmenšila). Svou roli může hrát i výběr knih právě dostupných na trhu. Není rovněž jasné, zda knihy čtené za domácí úkol patří do skupiny „pro zábavu“, nebo nikoli.
- Rodiče předškolních dětí přikládají velký význam čtení dětem nahlas, ale méně než dvě třetiny jim čtou denně – méně než polovina rodičů v nízkopříjmové skupině má povědomí o tom, že čtení dětem prospívá jejich vývoji.
- Děti i rodiče dávají přednost tištěným knihám před elektronickými – počet rodičů a dětí, kteří projevili tuto preferenci, se zvýšil o 5 % oproti roku 2012. Pokles zájmu o elektronické knihy se projevil zejména u dívek (o 20 % oproti roku 2012).
- 83 % dětí si přeje, aby jim rodiče dáli četli i poté, kdy si už mohou číst samy.
Zdroj: The Joan Ganz Cooney Center
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
1 komentářů:
některé americké děti umí i číst,na rozdíl od svých rodičů
Okomentovat