Debata o inkluzi handicapovaných dětí do „normálních“ škol je až trapná svou nekompetentností. Přítomnost postižených mezi zdravými je totiž nenahraditelná část výchovy, vzdělávání a formováním žádoucích postojů těch zdravých dětí.
Z článku Jiřího X. Doležala v Reflex.cz vybíráme:
Svět, přestože televizní reklamy ukazují pravý opak, není osídlen pouze mladými, krásnými, inteligentními, zdravými a perspektivními lidmi. Jsou mezi námi také lidé slepí, hluší, pohybově handicapovaní, a tudíž na vozíčku či na berlích, mentálně handicapovaní, podivíni s Aspergerem a koktaví. Proto by se o jejich existenci měly děti dozvídat co nejdříve, a od první třídy se učit je znát, akceptovat, a sdílet s nimi společný svět.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Ta diskuse je fakt trapná. Především, když diskutující typu Doležal vůbec neví, o čem mluví,ale mají pro to prostor v Reflexu a přesvědčují celou veřejnost. Jeho návrh je prostě úžasný - mentálně retardovaný bude na prvním stupni nějak prolejzat. Bude ho mít na starost asistent, který ho vzdělávat nesmí(nemá kvalifikaci),ale to nevadí. Hlavně, že ti zdraví pochopí, co to je mentální retardace a dítě bude INTEGROVÁNO(o inkluzi mluvit nelze)Vlastně takové dítě končí v roli pomůcky. Poté ho teprve na druhém stupni začneme konečně něco učit odděleně a specializovaně,protože tam už by asi hrozilo, že mu ti jeho skvělí spolužáci dají do držky(šikana).
No není to skvělé, soudruzi?
Místo,aby se diskutovalo o připravenosti a financování inkluze, tak se vydávají podobné uslintané čláky o demokracii a právech a jánevímčemještě. Jenže například v Úmluvě o právech zdravotně postižených stojí toto (pouze zkracuji a parafrázuji) - každý zdravotně postižený má právo na individuální,jeho postižení přiměřený přístup. Ten se profesionální pseudohumanisté snaží zaměňovat za všeobecné právo na jednotné vzdělání, které s individuálním přístupem moc nekoresponduje. Nehledě na to, že takové dítě se po skončení školy stane dospělým. A najednou už nikoho nezajímá jeho život a bum, klidně mu vezmou i invalidní důchod, aby se ušetřily mandatorní výdaje. A makej, chlape! To je taky druh naší české inkluze.
takové dítě se po skončení školy stane dospělým. A najednou už nikoho nezajímá jeho život
A já, co že je ve věci. Něco mi tu pořád neštymovalo, a Vy jste na to, paní Karvainová, kápla. To je zřejmě ono!
'Absolvoval jsi normální školu? Tak jsi normální. Davaj důchod a hybaj na šichtu! MY už si tě ohlídáme, pacholku!'
No nevím, zda to měla být ironie nebo co. Žádnou konspirační teorii jsem nenaznačovala,ani omylem. Jen se trochu Pytlíku rozhlédněte,jak to opravdu chodí.Zatímco někteří občané dostanou na mentální retardaci důchod )pozor, na lehkou,tedy tito lidé mohou v pohodě pracovat), tak někteří nemocní a postižení jsou neustále přezkoumáváni a nakonec jim ten invaliďák seberou. Na to jsem poukazovala. Že bychom se jako společnost měli postarat o ty slabé v každém jejich věku,a nejen o ty slabé.Ale to bych tu musela psát romány...
Žádná ironie, paní Karvainová. Jedná-li se o děti, a vůbec lidi, potřebující pomoc a péči, pak k ironii daleko. Pokud to tak působí, pak je to jen únik, abych nebyl příkrý nad míru, a všechny ty tupouny, kteří využívají jakékoli nedostatečnosti jiných k svému prospěchu, poslal do prdele šmahem.
Je nebetyčnou ostudou společnosti, která se považuje za civilizovanou, musejí-li být mnozí nemocní, a děti zejména, odkázáni na dobročinnost spoluobčanů, zatímco zatracený státní ksindl vyhazuje stamiliony oknem a pakuje si kapsy. Nebo svých kamarádíčků.
Každé dítě se jednou stane dospělým a smyslem konání rodičů lidských i zvířecích je postavit své mládě na vlastní nohy, ať jsou jakkoliv slabé, aby zase mohlo skákat přes kaluže. Modrá knížka na život neexistuje. Jdu tvořit další IVP na dyspracii. Dneska jsem zaslechl dialog dvou Američanů v reality show. "Tady je Amerika, můžu dát výpověď, kdy chci. Odpověď - Ale Ameriku nevybudovali flákači!"
Hluboce se skláním před všemi, kteří překonávají své opravdové hendikepy. Brečím jako želva, když vidím utrpení třicetiletých dětí zkroucených s atrofovanými svaly a proleženinami, kterým ani rodiče andělé nedokáží zabránit. A také řvu vzteky, když denně přemlouvám zdravé děti k práci, ale ono se jim nechce. Já vím, že se to rodičům vrátí i s úroky, ale bojím se, že už bude pozdě.
Já s postiženými pracuji 30 let. Viděla jsem leccos. Někdy mě brala beznaděj, protože mě bylo jasné, že těm dětem nemůžu pomoci, že umřou. I tak jsem pracovala dál. Zachovat si pozitivní myšlení u speciálních pedagogů vyžaduje docela dost práce na sobě samých. proto mi velmi vadí, když nějaká novinářská nula o spec. pedagozích píše jako pomalu o škodících a těch, co si chrání zadky. Snažíme se všemi prostředky, aby ti postižení našli své místo ve společnosti,aby byli (jak já tomu říkám) "schopní přežít na pustém ostrově".K tomu nám dopomáhají rodiče.Ale taky někdy ani trochu nepomáhají. A celá inkluze směřuje k tomu, že se jako společnost budeme plácat po zádech )především politikové a experti na vzdělání)jak jsme tu inkluzi super zvládli a přitom celé to divadýlko bude jen naoko, taková hezká Potěmkinova vesnice.Prostě jsem to nahoře napsala proto, že mám strach, že tak jak se u nás podělala psychiatrická péče, péče o staré a nemohoucí nebo péče o nemocné dopadne ve školství stejně.
Uvědomte si,jak se stát stará o rodiče,co s dítětem zůstanou doma kvůli postižení...chce se mi blejt
Problém je, paní Karvaiová, že Váš hlas nemá punc "odborníka".
Do televizní diskuse Vás nikdo nepozve a když, tak jen aby Vám nasadil psí hlavu.
Ale přesto díky za Vaše slova. Utvrzují nás, kteří jsme v této oblasti spíše laiky, že jsme se nezbláznili my, ale ti druzí.
Pište prosím a pište kdykoliv Vám zbyde čas. Je to jediná cesta, jak vzdorovat demagogii.
A především díky za Vaši práci.
Souhlasím s komentáři. Každý kdo někdy pracoval s žáky postiženými či mentálně ne zrovna geniálními ví, že potřebují individuální péči. Tak časově náročnou, že to v normální třídě nelze zvládnout. Je tragédie, když jsou pak vykopnuty nepřipravené do běžné třídy nebo do života odkázané jen na milosrdenství okolí, aby úředníci, pseudoodborníci a politici mohly čerpat peníze z EU a poplácávat se po zádech, jak jsou pokrokoví a dobří.
Veškerá humanita končí na hrabivosti a škudlilství státní správy.
Vždyť většina kroků ve školství má řadu let jen jediný cíl - ušetřit!!!
jen jediný cíl - ušetřit!!!
Pro SEBE na jiných! Klasikááá...
Mají-li tito aktivisté vlastní děti, dělají zpravidla všechno pro to, aby se nevzdělávaly ve většinovém proudu, tj. v běžné základní škole.
Okomentovat