- BYOD/T - přineste vlastní zařízení: A - školy však musí zajistit stejné podmínky pro ty, kteří vlastní zařízení nemají. Je levnější financovat zařízení pro ty, kteří žádné nevlastní, než financovat vybavení pro všechny.
- Sociální média jako nástroj pro vyučování a učení: B - sociální média mají velký potenciál, učitelé je využívají pro propojení v rámci odborné komunity, ale nemají dostatečnou profesionální přípravu pro využívání sociálních médií pro vyučování. Je třeba věnovat více pozornosti nastavení pravidel pro využívání sociálních médií ve škole, dbát na ochranu soukromí.
- Digitální odznaky: B - odznaky se využívají více v informálním a online vzdělávání, zatím stále nedosáhly všeobecného uznání ze strany zaměstnavatelů a škol.
- Otevřené výukové zdroje (OER): B - mají velký potenciál, jejich širšímu využití brání příliš náročné vyhledávání a malá provázanost s kurikulem.
- Tablety: A - výhodou je jejich mobilita i klesající cena, široké možnosti využití ve vzdělávání a stále rostoucí nabídka vhodných aplikací.
- Stolní počítače: C - jsou málo flexibilní.
- Digitální portfolia: B - studentská portfolia poskytují výbornou možnost k zachycení vzdělávací dráhy studenta s využitím stále dokonalejších technologických prostředků, ve většině škol však budou dále využívat testy s uzavřenými otázkami.
- Systémy pro řízení výuky (LMS): C - mají velký potenciál, ale učitelé potřebují systémy, které jsou jednoduché k použití a adaptabilní pro různé situace.
- Analýza výukových výsledků: B - shromažďování velkých objemů dat je diskutabilní - naráží na právo na ochranu soukromí žáků a současně na to, že zatím neumějí učitelé ani školské úřady data využít ve prospěch lepší výuky.
- Rozšířená realita: B - (např. Google Glass) zatím je často využívána jen pro oživení výuky bez jasného propojení se vzdělávací praxí.
- Obavy o ochranu soukromí žáků: A - cílem by mělo být zajištění bezpečného přístupu k informacím pro všechny žáky.
- Vzdělávací aplikace: B - aplikace mají potenciál, ale dosud nejsou navázány na kurikulum a přehledně zpřístupněny.
- Personalizované učení: A - díky technologiím může učitel každému žáku připravit učení na míru.
- Učení založené na herních principech (game-based learning): C.
Loňské trendy viz zde.
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat