Dušana Šustka znají občané Kutnohorska jako jednoho ze zakladatelů občanského sdružení Strniště a vedoucího dětského dramatického kroužku. Jeho manželka, Jana Šustková, je ale neméně zajímavou postavou. Vystudovala dvě vysoké školy, hovoří plynně anglicky, německy a rusky, pasivně ovládá italštinu. Zároveň je to matka pěti dětí, která působí jako učitelka v domácím školství.
Z rozhovoru Hany Kratochvílové s Janou Šustkovou v Pražský.Deník.cz vybíráme:
V čem spatřujete výhody domácího školství? Případně nevýhody?
Zejména vzájemnou blízkost rodičů a dětí ve všech radostech i starostech. Z praktického hlediska nejsme vázáni dopravou dětí do školy a každé z nich má dost prostoru rozvíjet své vlastní individuální schopnosti a zájmy.
Matka pěti dětí musí mít i spoustu práce v domácnosti, navíc máte zvířectvo. Jak to jde všechno zvládnout – časově i psychicky?
Práce v domácnosti včetně péče o naše malé hospodářství je přirozenou součástí domácí výuky, učíme se vzájemně zodpovědnému a ohleduplnému přístupu k lidem kolem sebe, k našemu okolí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Domácí vzdělávání se musí, opakuji musí stát rovnocenou alternativou se všímvšudy a na všech třech stupních regionálního školství. To jest včetně poukázání normativu na žáka jakémukoli vzdělavateli.
Ostatně, na střední školu má mít možnost hlásit se i ten, který do základní školy nechodil, a maturitní zkoušku musí mít možnost skládat i občan, který nikdy nechodil do žádně střední školy. Žijeme v třetím tisíciletí, tuším.
Tak to je hodně odvážný názor v časech, kdy si asidoktor v Karmelitské myslí, že domácí vzdělávání vychovává teroristy a extrémisty. Jenže Ano Ano Ano, naprostý souhlas.
Už povinná autoškola je nesmysl, měla by být možnost přijít pouze na zkoušku. A ostatní školy? Vždyť třeba i na vysoký nemusím na přednášky, nebo se pletu? Trochu asi narazíme na to jak uznat základní vzdělání bez absolvování, no ale i tady by mohla být nějaká zkouška. Nakonec i domácí vzdělané děti musí každý půlrok na zkoušku. A normativ za vzdělávacími rodiči, Tak něco takového by asi ten pan Chytrolín nepřežil....
Ta autoškola je výborný příklad. Jenom jaksi nevím, kde by dotyčný natrénoval jízdy, když bez řidičáku jezdit nesmí.
Kolik rodičů je vschopno své děti naučit vše co se naučí ve škole? Kolik dětí je schopno se samo vzdělávat?
Domácí vzdělávání je a bude vždy jen raritní záležitost. Kdo si myslí něco jiného, nemá představu, co všechno musí opravdu vzdělané dítě zvládnout.
V okamžiku, kdy domácí vzdělání běžného občana je lepší než školní vzdělání, můžeme polemizovat o zdevastovaném státním školství.
"Kolik rodičů je vschopno své děti naučit vše co se naučí ve škole?"
Všichni. Každý rodič je přece chytřejší než ti debilní učitelé...
nemá představu, co všechno musí opravdu vzdělané dítě zvládnout
A. Zavrhnu vše, co dítě nebude nikdy v životě potřebovat.
B. Z toho zbytečku vyberu ty tři věci, které bude potřebovat určitě, a je hotovo. To jest
1. nenechat se ošidit,
2. umět si nahrabat,
3. nenechat se lapit.
Naprosto souhlasím.
Nadšený rodič přece překoná učitelské trapáky ve všech směrech.
Otevře se prostor pro celý segment - poradenství, workshopy, projektové dny, ...
A nejvíc se těším na budoucí knižní bestselery.
Láďa Hruška a jeho "Školní rychlovky", Feřtek a jeho "Učitelská kuchařka", ...
http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-chyba-neni-ve-skole-d12-/p_spolecnost.aspx?c=A150124_103144_p_spolecnost_wag
Aby nebylo mýlky, jsem pro všechny formy vzdělávání. Jen ať má každý možnost si vybrat, jakým způsobem se nakrmí vzděláním. Jestli si bude vařit sám, zajde si do restaurace, svěří se státním vývařovnám, a nebo bude hlady. Každý nese odpovědnost sám za sebe obdobně, jako za svoje zdraví. Stát má vytvářet podmínky, aby občan mohl o sebe pečovat, jak uzná za vhodné, a poskytovat svoji podporu a pomoc pouze v případech daných nějakou vyšší mocí. Třeba, když člověk náhle onemocní nebo zpitomí.
Okomentovat