Patří mezi ně:
- Výběrové testování na reprezentativním vzorku žáků (např. PISA a NAEP), výsledky nejsou využívány pro rozhodování o další vzdělávací dráze žáka.
- Utajené (stealth) hodnocení - sledování dovedností žáků prostřednictvím technologií využívaných v běžné výuce - lze sledovat veškeré výsledky procvičování, úkolů apod. a na základě toho zjistit, jak žák prospívá.
- Kombinace různých postupů - sledování longitudinálních studií, které berou v úvahu i demografické informace, informace o disciplíně, hodnocení učitele - v rámci těchto šetření školské úřady shromažďují i řadu dalších informací o žácích:
- zjišťování sociálních a emocionálních dovedností,
- hodnocení prostřednictvím digitálních her,
- hodnocení výkonu nebo portfolia žáka.
- Inspekce - ve skotských školách je velký důraz kladen na prezentace, představení a zprávy, inspektoři sledují průběh hodiny a kladou otázky vyučujícím i žákům.
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
1 komentářů:
Článek pokoušející se vytvářet pocit, že to, co nechce SCIO, nechtějí ani v Sovětském svazu (pardon v USA) je odfláknutý. Opinionmakerovské pokusy, kde pod nadpisem "jak to dělají v USA" uvádí, co dělají ve Skotsku moc důvěry nevzbuzují. Ledaže by šlo o provincii Nové Skotsko, ale ta zase není v USA, ale v Kanadě. Tak ještě jednou a doopravdy, klucí!
Okomentovat