Web Moje čeština se věnuje online výuce českého jazyka již více než šest let, v listopadu k němu přibyl další web z téže autorské dílny Čeština s maňásky. Autorky Jany Skřivánkové jsme se zeptali na zkušenosti s jejich úspěšným provozem.
Jak se v šesti letech provozu webu Moje čeština vyvíjela jeho návštěvnost? Kolik máte nyní v měsíci návštěvníků a kolik shlédnutí stránky měsíčně?
Návštěvnost se za dobu existence webu vyvíjí neustále nahoru, krátce po založení stránek se návštěvnost pohybovala okolo 5 000 unikátních návštěvníků za den, v současné době míváme standardně okolo 6 500 - 8 500 návštěvníků denně. Návštěvnost každý rok o něco stoupá, snad si tento trend udržíme i v letošním roce. O prázdninách samozřejmě tento počet klesá, ale to určitě sám znáte. Nejsilnější bývá neděle, v pátek je naopak návštěvnost nejnižší.
Pokud jde o měsíční návštěvnost, například během listopadu činí 158 993 návštěv a 460 263 zobrazení stránek.
O jaká témata je na webu Moje čeština největší zájem?
Největší návštěvnost má rubrika větné členy, poté následují vyjmenovaná slova. Tato dvě témata výrazně dominují, poté se hodně objevují články na určování rodu a vzoru podstatných jmen, shoda podmětu s přísudkem a články o různých chytácích (články jsou k nalezení v samostatné rubrice Chytáky v češtině). Jedním z nejoblíbenějších článků je právě ten o chytácích 10 slov, ve kterých nejčastěji chybujeme. Tento článek má dosud 1.933 označení To se mi líbí. Krátkodobě se návštěvnost článků mění podle aktuální situace, krátce před psaním maturitních slohových prací roste zájem o články, které se věnují slohu a častému opakování konkrétních slov v textu.
Jaký je ohlas ze strany škol?
Pokud jde o ohlas škol, nemohu podat nějaký objektivní údaj o tom, kolik škol nás používá, kolik učitelů od nás čerpá materiály apod. Pokud se ale podívám na zdroje návštěvností, odkazuje na naše stránky poměrně velké množství školních a třídních webů. Z údajů na Google Analytics také vím, že naše stránky navštěvují třídy během vyučování. Když jsem začala před rokem a půl pracovat na jedné základní škole, znaly děti web, aniž bych jim o něm jakkoliv vyprávěla. Přímo zpětná vazba od učitelů chodí jen občas, v rámci komentářů například píší, že cvičení používají v hodinách. Konkrétnější přehled ale bohužel nemám.
Jaká je první reakce na nový web Čeština s maňásky? Kolik návštěvníků se již zaregistrovalo?
Od 20. listopadu 2014, kdy byla Čeština s maňásky spuštěna, se do aplikace zaregistrovalo cca 600 uživatelů. Podle údajů z našeho administračního rozhraní víme, že někteří z těchto uživatelů ji využívají téměř denně. Konkrétní zpětnou vazbu jsme ještě nezjišťovali, podrobnější průzkum chystáme ke konci školního roku. Přeci jen byly dlouhé vánoční prázdniny, takže výsledky ještě hodnotit nelze.
Ráda bych ještě upozornila na to, že během jara bude obsah rozšířen o určování pádů a výuku pádových otázek. Do budoucna se počítá i s další látkou z českého jazyka.
Z jakých zařízení se návštěvníci vašich webů připojují?
Obě dvě stránky je možné využívat na počítačích, tabletech i mobilních telefonech. U Mojí češtiny je 76 % návštěv tvořeno počítači, 16,25 % mobilními telefony a 7,7 % tablety. U Češtiny s maňásky je to podobné, jen je obráceno pořadí mobilních telefonů a tabletů.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat