Mladí lidé musejí být připraveni na globální konkurenci, na získávání pracovních dohod, nikoli zaměstnání, a v tom jim nepomůže dobrý výsledek v testu PISA, ale schopnost podnikavého a kritického myšlení, kreativita a komunikační dovednosti (o pracovních místech ohrožených automatizací viz zde).
David Price uvádí, že mladí lidé by se měli vzdělávat v otevřených vzdělávacích prostředích (open learning environments), která charakterizuje takto:
- Vztahy v rámci vzdělávání jsou mnohem širší než jen učitel – žák, zahrnují obchodníky, zástupce komunity, rodiče, mentory – komunikace s širokým okruhem lidí pomáhá budovat komunikační dovednosti.
- Škola je základnou pro učení, ale ne jediným prostředkem – žáky je třeba zapojit do reálných projektů a života za zdmi školy.
- Důležité je nadšení, účast a vědomí smyslu toho, co se žáci učí – mohou využít své poznatky v rámci své komunity, místního podnikání.
- Globální propojení učících se a učitelů prostřednictvím sociálních sítí a technologií.
- Zapojení rodičů do vzdělávací diskuze.
- Odmítnutí řízení cestou příkazů a kontrol – vzdělávání je proces růstu.
0 komentářů:
Okomentovat