Přečtěte si: Šetření o využívání otevřených výukových zdrojů (OER)

úterý 2. prosince 2014 ·

Babson Survey Research Group s finanční podporou The Hewlett Foundation a společnosti Pearson provedla šetření mezi americkými vyučujícími v terciárním vzdělávání zaměřené na to, jak využívají otevřené výukové zdroje (OER).


Zpráva o výsledcích šetření přináší zjištění, která nejsou příliš příznivá pro zastánce šíření otevřených výukových zdrojů:

  1. dvě třetiny až tři čtvrtiny učitelů nemá povědomost o OER, 
  2. učitelé jsou ochotni zkusit pracovat s OER, když se o nich dozvědí, 
  3. pouze 2,7 % dotazovaných učitelů se při výběru učebnic pro své kurzy řídí otázkou ceny, přičemž právě toto může být jedním z rozhodujících kritérií pro studenty při volbě kurzu, 
  4. vyučující se obecně shodnou na tom, že kvalita otevřených zdrojů je srovnatelná s kvalitou ostatních zdrojů a tři čtvrtiny těch, kteří mají s OER zkušenost, mají za to, že kvalita OER je lepší, 
  5. nedostatečné nástroje k vyhledávání vhodných OER nebo katalogy dostupných zdrojů byly uváděny jako hlavní překážka širšího využití zdrojů spolu s nedostatečnými informacemi o kvalitě OER, což jako důvod uvedla více než polovina dotazovaných, 
  6. vyučující jsou rozhodující při výběru výukových materiálů ve většině institucí terciárního vzdělávání. 

Tvůrci OER uvádějí, že učitelé si někdy ani nemusejí být vědomi toho, že využívají otevřené výukové zdroje. Až tři čtvrtiny učitelů uvedly, že uvažují o využívání OER v nejbližších třech letech. Výsledky šetření jsou přehledně zachyceny v infografice (k historii volného sdílení na internetu více zde a k využití OER ve vzdělávání viz další články ve Spomocníkovi z téže série).

Zdroj: Inside Higher Ed

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.