Žáci hrají v týmech a odpovídají na dvakrát pět otázek z obecných znalostí. Nejprve se musejí v týmu domluvit na správné odpovědi a jeden člen ji zadá. Pokud se neshodnou nebo nevědí, mohou využít možnosti nápovědy, ale jeden člen týmu je za to penalizován. V průběhu kompetitivní fáze hry musí každý člen týmu zadat různou odpověď včetně možnosti, která je explicitně označena jako nesprávná a za niž neobdrží hráč žádné body. Nezadá-li žádný člen týmu tuto nesprávnou odpověď, jsou všichni členové penalizováni. Hra byla testována na necelé stovce žáků páté třídy. Žáci nejprve odpovídali na otázky o šikaně, vůdcovství, byly zkoumány jejich postoje k šikanování, nebo naopak zastávání se spolužáků. Na základě těchto výpovědí byli žáci rozděleni do skupin:
- ti, kteří šikanují,
- ti, kteří nešikanují,
- oběti šikany.
Zdroj: EdCentral
1 komentářů:
Jen velmi opatrně. Zahrávat si s takovými hrami je velmi ošemetné.
Vždycky jsem si myslel, že lidé, kteří někoho šikanují, se poznají podle toho, že někoho šikanují. A ne podle toho, že vykazují nějaké znaky sklonů.
A co s těmi dětmi z první skupiny? Šup do diagnosťáku?
Není to tak dávno, co se tu řešily Barvy života.
Okomentovat