Diktatury mají společné principy a jedním z nich je snaha ovládnout informace. Staré "dobré" časy máme už dvacet pět let za sebou, nicméně jednání ministerstva školství jako by prodchl duch doby. Nelze sice docílit úplné kontroly, je však možné snažit se o co největší míru utajení. A o to nyní pravděpodobně jde. Naposledy to bylo vidět u debatované maturity z matematiky.
Z článku Bohumila Kartouse v Hospodářských novinách vybíráme:
Nedávno zase proběhl kulatý stůl k povinné maturitě z matematiky, ale novináři se dozvěděli pouze tolik, že se účastníci na její potřebě shodli. Jde o zjevnou manipulaci, neboť profesor Milan Hejný, který se účastnil, byl prokazatelně proti. Zkuste zavolat na ministerstvo a požádat o rozhovor třeba s neviditelným školským ombudsmanem Eduardem Zemanem. Pravděpodobně má dovoleno mluvit jen s někým. Není dokonce ani možné pořizovat videozáznamy z veřejných akcí, pro jejichž účely ministerstvo pouze poskytuje prostor. Vše bez zdůvodnění. Jediné informace, které ministerstvo poskytuje, jsou záznamy z deníku pana ministra, jejichž smyslem není plnit veřejnou službu, ale budovat majestát Marcela Chládka. Věru těžká práce. Poskytovat informace patří mezi neoddiskutovatelné povinnosti jakékoliv veřejné instituce. Stejně tak umožnit odborné veřejnosti podílet se na jejích z podstaty veřejných aktivitách. Veřejnost nezajímá, jestli pan ministr zažehl vánoční stromeček, zajímá ji průběh jednání o radě, maturitě, o důležitých tématech.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Co bychom taky chtěli od málem vystudovaného politruka, kterému v dostudování zabránila pouze změna režimu.
A o tom, že důležité je hlavně zatloukat, jsme se přesvědčili v pořadu otázky Václava Moravce, kdy na úvod padl dotaz: Co byste studovali, kdybyste k tomu měli dneska novou možnost. Zatímco ostatní zúčastnění hovořili o technice či medicíně, od Chládka jsme se o jeho případném dalším studiu nedozvěděli vůbec nic. Marně přemýšlím, co takého by dneska Chládek chtěl studovat, kdy politrukařina se nikde jak na sviňu neotvírá. Ale nějaké ty pindy rindy by se našly, však také na nic jiného nemá.
A on pan ministr opravdu nekde neco zažehl?
A kdo to uhasil?
O joj.
Mám obavy, že po něm budeme hasit pořádně dlouho. A toho dýmu a smradu, co z toho bude.
Okomentovat