Nastupující (a v řadě případů již existující v praxi) trendy a postupy jsou následující:
- MOSL (Massive Open Social Learning) – masově otevřené sociální učení – sdílení poznatků a diskuzí na sociálních sítích,
- analýza výsledků vzdělávání a na ní založený design výuky – postupy výuky se přizpůsobují potřebám žáka,
- převrácená třída – žák se seznamuje s látkou online mimo výuku a čas ve třídě je věnován rozvoji kritického myšlení a diskuzi,
- BYOD (bring your own device) – přines si vlastní zařízení – učitel už není zdrojem informací, ale průvodcem a manažerem učení,
- učit se učit – proces zaměřený na reflektování vlastního učení a hledání efektivních způsobů řešení problému,
- dynamické hodnocení – hodnocení a intervence se navzájem doplňují, učitel při hodnocení hledá cesty k doplnění nedostatků,
- učení v rámci události (event-based learning) – organizace projektových dnů, výstav a prezentací,
- učení prostřednictvím příběhů – žáci se učí začleňovat jevy a situace do kontextu, pochopit úhel pohledu,
- „prahové“ (threshold) koncepty – při osvojení myšlenky získá učící se nový pohled na realitu,
- bricolage – způsob kreativního tvoření a přetváření materiálů (jiné označení pro makers movement – hnutí tvůrců).
Zprávy Open University (o zprávě z minulého roku jsme referovali zde) jsou určitou obdobou zavedeného přehledu o technologických trendech ve vzdělávání Horizon Report. O poslední zprávě pro základní a střední školy pro rok 2014 jsme referovali zde (1), podrobně viz zde.
Zdroj: eSchoolNews.com
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat