Přečtěte si: Budoucnost patří onlinové výuce

sobota 22. listopadu 2014 ·

Na začátku roku 2012 byly otevřené onlinové kurzy - MOOC (Massive Open Online Courses).prakticky neznámé, v loňském roce je již mnoho významných světových univerzit začlenilo do svých dlouhodobých plánů. V kurzech organizace Coursera je dnes zapsáno již na dva miliony studentů.


Z článku Zdeny Bočarové v Hospodářských novinách vybíráme:

Bořivoj Brdička, pedagog Pedagogické fakulty Karlovy univerzity, se vzdělávání prostřednictvím MOOC účastní. O své zážitky se dělí na webu spomocnik.rvp.cz:

"Volně dostupné kurzy jsou pro mě lákadlem. O tom, že bychom mohli v blízké budoucnosti dělat podobné věci, si mohu zatím nechat jen zdát, přesto mě zajímá, co v zámoří učí odborníci a odbornice na vzdělávací technologie. Do jedné z nich - Annisy - jsem se virtuálně vysloveně zamiloval. Pochopíte, když se podíváte na začátek jejího představení v MOOC kurzu K-12 Blended & Online Learning.

Dr. Anissa Lokey-Vega je asistentkou na Katedře vzdělávacích technologií Kennesaw State University v Georgii. Její katedra nabízí magisterský studijní program, doktorský a kromě toho též doplňkové onlinové studium pro onlinové učitele. Je proto logické, že MOOC, který Annisa s podporou katedry na základě smlouvy s Coursera připravila, byl pro studenty třísemestrálního programu povinný a za úspěšné dokončení získávali nejen certifikát, ale i kredity.

Do kurzu se registrovalo přes čtyři tisíce zájemců. Pracovat jich začala asi polovina a úspěšně ho dokončilo méně než 200 (pod 5 %), což odpovídá jiným MOOC kurzům. Ukazuje se, že tento parametr nemá takový význam, jak se někdy uvádí. Mnoho lidí se zdokonaluje jen z důvodů osobního zájmu nebo se (jako já) snaží získat know-how, a tak neplní všechny úkoly a nežádají o certifikát.



0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.