Studenty středních škol čekají jako každý školní rok státní maturity. Pohodlnou přípravu na tuto zkoušku umožňuje projekt Nový Amos. Ten nabízí materiály ke státním maturitám z českého jazyka, angličtiny a dalších čtyř cizích jazyků na specializovaných webech. Nově autoři spustili také stránky věnující se maturitě z matematiky. Pro všechny účastníky státní maturity je přístup k těmto zdrojům vypracovaným pouze středoškolskými učiteli bezplatný.
Jednou ze stránek provozovaných Novým Amosem je StátníMaturita-Čeština.cz. Tam studenti najdou výsledky didaktického testu z českého jazyka a literatury předchozích ročníků, všechna zadání, jejich řešení a správné odpovědi a také veškerá zadání písemných prací. Zároveň jsou rozebrány i části ústní zkoušky z češtiny, především umělecký text. Maturanti si tak mohou procvičovat všechny dostupné varianty testů a připravit se i na písemnou práci a ústní zkoušku.
Projekt mohou využít i učitelé, díky provázání výuky se vzdělávacími weby Nového Amose mohou kantoři žákům proces učení zpříjemnit jednoduchým sdílením informací a využitím sociálních sítí zapojit aktivně samotné žáky, aby probírali aktuální látku. Cesta k úspěšné maturitě se tak pro studenty zatraktivní a učitelé se mohou opřít o prověřené podklady, stejně jako mohou maturantům doporučovat relevantní zdroje k přípravě.
"Nápad vytvořit maturantům Nového Amose, který by je provázel maturitním ročníkem až k úspěšnému složení státní maturity, vznikl na základě dlouholeté zkušenosti se vzdělávacím systémem v České republice," vzpomíná na začátky projektu Jiří, jeden ze zakladatelů. Projekt Nový Amos vznikl současně se státními maturitami jako reakce na vysokou poptávku studentů po aktuálních informacích. Za projektem NovýAmos.cz stojí dva přátelé ze střední školy: Jiří je nyní středoškolským pedagogem, zatímco Tomáš pracuje v on-line marketingu. Právě díky spojení školství s on-line světem vznikla v podstatě virtuální třída, kde se studenti dozvědí vše potřebné k nastávající životní zkoušce.
"Snažíme se o neformální zaujetí maturantů zábavnou formou. Proto mají na sociálních sítích jednotlivé maturitní stránky desetitisíce fanoušků a jejich počet každým dnem roste, studentům se Nový Amos líbí," přibližuje spoluzakladatel Tomáš a dodává, že návštěvnost stránek je častokrát přes 500 tisíc návštěv měsíčně. "V květnu 2015 očekáváme návštěvnost vysoce nad milionem," doplňuje. Právě propojení výuky a on-line světa je klíčové: díky možnosti odkazování na konkrétní předměty přímo z webu školy je on-line samostudium k maturitě přehledné a navíc zdarma.
Studenti si tak mohou méně formálně doplnit nutné znalosti.
Amosovy weby státní maturity:
- StátníMaturita-čeština.cz
- StátníMaturita-angličtina.cz
- StátníMaturita-němčina.cz
- StátníMaturita-ruština.cz
- StátníMaturita-francouzština.cz
- StátníMaturita-matika.cz
- StátníMaturita-španělština.cz
Chcete vědět o Novém Amosovi více? Ozvěte se!
18 komentářů:
Reklamní článek úplně o ničem. Asi považují současného maturanta za úplného blbce.
Nová maturita 2015 hrou
Už jen skrzevá název projektu 'Nový Ámos' by nám mohlo být jasné úplně všechno.
Maturita hrou... Nechci být nevkusný nad únosnou mez, ale skoro se začínám těšit na obdobnou supr nabídku zábavného pohřbu žehem.
V titulku je kouzlem nechtěného představen významný atribut moderního vzdělávání -- zdarma.
Pro jistotu disclaimer: pozor, teď přijde ironie.
Myslím, že je to celkem výstižné. Moderní člověk se přece chce vzdělávat tak, aby ho to pokud možno vůbec nic nestálo.
Nakoukl jsem jen na materiály vztahující se k literárním dílům a mohu jen říci, že nechápu, proč se píše o "připravě" a "modernosti".
A ještě se podíváme, jaká školská utorita za tím stojí a čí peníze se tu pro koho taví.
Zdarma? Cíl je nalákat studenty na kurzy, které stojí peníze. Na každé trošku slušnější škole učitelé se studenty po odpolednách zadarmo doplňují to, co studenti za čtyři roky podcenili, zadávají a opravují cvičné příklady na doma, konzultují řešení, ...
Ale to už vidět a slyšet není.
Diskutující v téhle diskusi jsou evidentně lehce jiné ročníky než současní maturanti. Já používala Amose ve 2013 a rozhodně jsem nebyla ve třídě sama. Především angličtinu mají dokonalou. Což se o většině angličtinářek rozhodně říci nedá. Pro "m vanek" - blbce ze sebe děláte akorát vy, když melete o čem asi nic nevíte ;) Pro krtka - nevím o tom, že by někdo z mých přátel využíval podobná oldschool doučování, prostě se zapne net doma nebo v mobilu po cestě ze školy a jede se, máme 21. století, páni diskutující ...
Než se začnete, 'slečno Prak', vydávat za loňskou maturantku, měla byste se pokusit vstřebat styl loňských maturantů.
A také byste si mohla uvědomit, že když se i zcela průměrný učitel po pár letech praxe podívá na žáka, vidí mu až do paty. Víte?
Haha pane "pytlik" vzdyt o me nic nevite. Ja o vas taky ne a tak to nastesti zustane. Pro "vstrebavani" stylu bych doporucila nejdriv zalozit ucet na fb, pak nam uvidite dal nez jen do paty.
Ten fejzbůk, to bych moc rád. Ale jsem ve druhé třídě mš, a tak neumím ještě ani psát...
Pytliku zato zcestne kritizovat o cem vite prd, to by vam slo. Ucitele s takovym pristupem bych fakt chtela. Pak se divte, ze my mlady hledame informace o maturite po vsech certech a radeji vyuzivame co doporuci google nez pruderni pytlik.
...a čtení mi také dělá potíže. Natož pak s pochopením.
Prak, kolega Pytlík je informatik. To jen tak na okraj. Výkřiků tak neoriginálních, jako je ten Váš, slyšel zajisté tolik, že jej nechává zcela chladným, což dokazuje i suchý, břitký styl jeho dvou posledních příspěvků. A pomněte, že pytlík nemůž býti prudérním, vzhledem k prostředí, v němž se vyskytuje!
Viz slovník cizích slov
prudérní - nemístně, přepjatě, mnohdy falešně stydlivý
Tak to sedí naprosto.
Pomalu začínám tomu Prakině loňskému maturantství věřit.
...pochopil jsem další význam rčení "má ji jak z praku"
A také to, proč podle jednoho výzkumu mají dnešní mladí tak vysokou tendenci uvěřit HOAXům.
Ověřování zdrojů, kritický přístup, promýšlení možných alternativ, ... K čemu to, když se mladí mohou moderně rozhodovat podle lajků na fejsbůku.
V zásadě nemám nic proti podobným projektům, pokud jsou kvalitně připravené a pro budoucího maturanta jsou přínosem.
Je mi líto času a miliard, které se promrhají, aby si naši mladí (narážka na oldschool) mohli po škole zapnout internet a učit se v youngschool. Také přemýšlím, jak by to dopadlo, kdyby už konečně někdo vyslyšel kolegu Pytlíka a zrušil povinnou docházku i na střední školy. Kdyby se maturita jen skládala po předchozím dobrovolném samostudiu. O domácí přípravě na internetu bych jako informatik mohl vyprávět podobné příběhy jako ostatní kolegové.
Budou i pracovat jako z praku? To znamená přes den v oldfirmě nuda a nic. A pak to doženu místo párty po internetu?
Po těchto zkostnatělých názorech se dobrovolně vracím do hrobu, i když mi ještě zbývá čtvrtstoletí v oldschool mezi young and happy pracanty.
PS: Řekněte svým "mizerným" angličtinářům, že se to chcete naučit ve škole například z helpforenglish.cz, a když budou rozumní, budou s vámi držet basu.
Vy budete lépe připraveni na maturitu, oni budou mít méně práce a stejně peněz. A pak že se nemůžeme dohodnout.
Souhlasim, ze help for english zachranilo nejen maturitu spouste lidi, vcetne me. Proste kdyz mi to nedali ve skole, musim si to najit jinde sama. Na gymplech to maji treba jinak, to nevim. Netvridm, ze chodit do skoly nema smysl a nemam za potrebi se tu s nikym dohadovat, kazdy asi mame jine zkusenosti. Sbohem
Jo a taky říkali v diskusi u Václava Moravce, že dnešní žáci musí umět lépe a asertivně prezentovat a komunikovat své názory...
Okomentovat