V průběhu minulého roku vznikly pracovní verze Standardů ostatních vzdělávacích oborů, mezi které patří Standardy pro následující vzdělávací oblasti: Informační a komunikační technologie (ICT); Člověk a jeho svět; Člověk a společnost - Dějepis, Výchova k občanství; Člověk a příroda - Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis (Geografie); Umění a kultura - Hudební výchova, Výtvarná výchova; Člověk a zdraví - Výchova ke zdraví, Tělesná výchova; Člověk a svět práce. V tomto roce se počítá s jejich dopracováním.
Na této stránce si můžete stáhnout aktuální pracovní verze jednotlivých Standardů a do uvedeného formuláře zaznamenat připomínky ke konkrétním indikátorům a ilustrativním úlohám. Po ukončení připomínkového řízení budou vaše podněty prodiskutovány s tvůrci Standardů a případně do materiálů zapracovány.
Podrobnosti o Standardech naleznete na Digifolio.RVP.CZ.
Standardy ostatních vzdělávacích oborů
- Chemie.pdf Pracovní verze Standardu Chemie ke stažení.
- Dějepis.pdf Pracovní verze Standardu Dějepisu ke stažení.
- Fyzika.pdf Pracovní verze Standardu Fyziky ke stažení.
- Hudební výchova .pdf Pracovní verze Standardu Hudební výchovy ke stažení.
- Informační a komunikační technologie.pdf Pracovní verze Standardu ICT ke stažení.
- Přírodopis.pdf Pracovní verze Standardu Přírodopisu ke stažení
- Tělesná výchova.pdf Pracovní verze Standardu Tělesné výchovy ke stažení.
- Výchova ke zdraví.pdf Pracovní verze Standardu Výchovy ke zdraví ke stažení.
- Výchova k občanství.pdf Pracovní verze Standardu Výchovy k občanství ke stažení.
- Výtvarná výchova.pdf Pracovní verze Standardu Výtvarné výchovy ke stažení.
- Zeměpis.pdf Pracovní verze Standardu Zeměpisu ke stažení.
- Člověk a jeho svět.pdf Pracovní verze Standardu Člověk a jeho svět ke stažení.
- Člověk a svět práce.pdf Pracovní verze Standardu Člověk a svět práce ke stažení.
7 komentářů:
Týden na diskuzi? No potěš...
Je to ideál nebo standard?
Nevím, do kterého formuláře svou připomínku napsat. Viděl jsem jen dějepis a hudební výchovu. Zbytek si nechám na zbývajících šest dní.
Aha, takže jen připomínkování, diskuze žádná!
Na "konstruktivní" je pozdě. Budou dopracovány!
Viděl jsem jen "můj" přírodopis a... strašlivé! Strašlivě strašlivé! Zrůdnost! Zločin! Tupost a neumětelství!
Rozpracování do "standardů" je pouze formální "rozkecání do více řádků". Převážná většina (!) ukázkových úloh obsahuje závažné odborné chyby. Kdyby to mělo vejít do praxe, bude to definitivní hrob výuky přírodopisu v Čechách a na Moravě. Možná i ve Slezsku.
Jsem však realista. Tohle skutečně do praxe hned tak nepůjde. A kdyby ano, každý pedagog s alespoň stopovou dávkou příčetnosti to bude ignorovat, i kdyby z Karmelitské hrozili sebevětším obuškem.
A vlastně..., ať to klidně odklepnou. Čím více blbých předpisů, tím dříve je lidé začnou ignorovat. Třeba nakonec s blbými standardy společně odpískáme i neméně blbý RVP.
Mě připadá, že v ICT se snad všechno má naučit už na prvním stupni.
To je bez šancí.
Hlavně ale - alespoň za dějepis - zbytečné: výstupy se pouze okecávají, ilustrativní úlohy směřují především k testovatelnosti. Tak znělo původní Dobešovo zadání. Namísto Standardů měla proběhnout revize RVP. Opět se na Karmelitské něco hýbe pouze ze setrvačnosti.
Okomentovat