Přečtěte si: Zapojení rodičů ovlivní vzdělávání dětí

čtvrtek 23. října 2014 ·

Kanadská vzdělávací asociace (Canadian Education Association) a Simon Fraser University se prezentují řadou článků The Facts on Education, které jsou zaměřeny na vzdělávání. Poslední z nich se zabývá tím, jak zapojení rodičů ovlivní vzdělávání dětí.

Zapojení rodičů do vzdělávání lze rozdělit do tří rovin:
  1. Zapojení behaviorální, kdy se rodiče účastní aktivit ve škole jako dobrovolníci, účastní se školních akcí. 
  2. Zapojení kognitivní, kdy rodiče aktivně rozvíjejí děti pomocí knih a návštěv muzeí, divadel a výstav.
  3. Zapojení osobní, kdy rodiče s dětmi komunikují o školních záležitostech pozitivním způsobem.
Studie ukazují, že vliv zapojení rodičů na učení dětí záleží na typu zapojení, na typu vzdělávacích výsledků a na charakteristice rodiny. Obecně je vliv rodičovského zapojení pozitivní a dále platí následující:
  1. zapojení rodičů má větší vliv u žáků na základní škole než u středoškoláků,
  2. zapojení rodičů z menšinové populace má větší vliv než zapojení rodičů většiny,
  3. zapojení rodičů z nižších sociálně ekonomických skupin má větší vliv než u rodičů s vyšším sociálně ekonomickým statusem,
  4. zapojení rodičů má větší vliv na školní hodnocení než na výsledky ve standardizovaných testech,
  5. na vzdělávací výsledky žáků má větší vliv osobní zapojení rodičů než jejich behaviorální zapojení,
  6. behaviorální zapojení má malý vliv na vzdělávací výsledky, ale pomáhá předcházet problémům s chováním.

Jako celkově nejefektivnější způsob podpory vzdělávání dětí se ukazuje osobní zapojení rodičů.

Zdroj: CEA

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů: