Zapojení rodičů do vzdělávání lze rozdělit do tří rovin:
- Zapojení behaviorální, kdy se rodiče účastní aktivit ve škole jako dobrovolníci, účastní se školních akcí.
- Zapojení kognitivní, kdy rodiče aktivně rozvíjejí děti pomocí knih a návštěv muzeí, divadel a výstav.
- Zapojení osobní, kdy rodiče s dětmi komunikují o školních záležitostech pozitivním způsobem.
- zapojení rodičů má větší vliv u žáků na základní škole než u středoškoláků,
- zapojení rodičů z menšinové populace má větší vliv než zapojení rodičů většiny,
- zapojení rodičů z nižších sociálně ekonomických skupin má větší vliv než u rodičů s vyšším sociálně ekonomickým statusem,
- zapojení rodičů má větší vliv na školní hodnocení než na výsledky ve standardizovaných testech,
- na vzdělávací výsledky žáků má větší vliv osobní zapojení rodičů než jejich behaviorální zapojení,
- behaviorální zapojení má malý vliv na vzdělávací výsledky, ale pomáhá předcházet problémům s chováním.
Jako celkově nejefektivnější způsob podpory vzdělávání dětí se ukazuje osobní zapojení rodičů.
Zdroj: CEA
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat