Přečtěte si: Tři výzkumné zprávy zaměřené na učení do hloubky (deeper learning)

neděle 19. října 2014 ·

Instituce Americké výzkumné ústavy (AIR) zveřejnila tři výzkumné zprávy zaměřené na učení do hloubky (deeper learning). Při učení do hloubky žáci zvládnou hlubší porozumění vzdělávacímu obsahu, osvojí si dovednost aplikovat tento obsah na nové problémy a situace a rozvíjejí široký okruh kompetencí, včetně interpersonálních a sebeřízení.

Studie porovnává učení a vzdělávací výsledky středoškoláků ve školách, kde rozvíjejí učení do hloubky, a jejich vrstevníků ve školách, které metody učení do hloubky nepraktikují. Výzkum sleduje tři domény, které obsahují šest kompetencí rozvíjených v rámci učení do hloubky:

  1. Kognitivní doména - zahrnuje hlubokou znalost obsahu, kritické myšlení a řešení komplexních problémů.
  2. Interpersonální doména - zahrnuje kolaboraci a komunikaci.
  3. Intrapersonální doména- zahrnuje kompetenci umět se učit a studijní návyky.

Žáci ve školách s učením do hloubky dosahují lepších výsledků v testech z angličtiny a matematiky a mají větší pravděpodobnost, že dokončí střední školu bez opakování, dosahují vyšší úrovně dovedností spolupráce, mají vyšší motivaci a vyšší úroveň zaujetí pro výuku.

Zdroj: eSchool News


Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů: