Přečtěte si: Stephen Downes představuje novou generaci technologií ve vzdělávání: systémy pro podporu učení a výkonu

neděle 19. října 2014 ·

Stephen Downes, jeden z otců konektivismu a prvních masově otevřených online kurzů (MOOC), představuje novou generaci technologií ve vzdělávání: systémy pro podporu učení a výkonu (learning and performance support systems - LPSS).

Tato aplikace byla spuštěna na konci září a poskytuje učícím se podporu založenou na osobních a individuálních potřebách každého z nich. Každý učící se jedinec získá prostřednictvím aplikace přístup k nejrůznějším zdrojům vzdělávání (od institucíi, mentorů, zaměstnavatelů, z komunitních kurzů a dalších). Jádrem LPSS je systém nazývaný osobní záznam učení (personal learning record - PLR), který zaznamenává veškeré aktivity jedince spojené s učením (procvičování dovedností, testy, zapojení do her a simulací, přečtené materiály). Systém je propojen i s osobní knihovnou a elektronickým portfoliem a se soustavou certifikací poskytovaných vzdělávacími institucemi, zaměstnavateli a komunitními organizacemi.

Přístup do LPSS bude realizovat modul nazvaný osobní asistent učení (personal learning assistant - PLA) prostřednictvím webového (mobilního) rozhraní. LPSS bude možné propojit s dalšími aplikací a učící se bude získávat různé zdroje s možností ukládat jeve svém osobním úložišti. LPSS jsou založeny na volně přístupných zdrojích a představují jen malou část široké učící se sítě, která zahrnuje poskytovatele softwaru, autory a vydavatele vzdělávacího obsahu, tvůrce her a simulací a vzdělávací instituce. Do budoucna by se do sítě měly zapojit i komerční subjekty a instituce. Na prosincové konferenci ONLINE EDUCA Berlin představí S. Downes výsledky prvního kola pilotování systému a jeho přínos pro učení online.

Zdroj: Online Educa Berlin

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů: