Přečtěte si: Pedagogická strategie argumentace při výuce budoucích učitelů

úterý 21. října 2014 ·

Pedagogové a výzkumníci Tan Aik Ling a Peter Lee ze singapurského National Institute of Education (NIE) vysvětlují pedagogickou strategii argumentace, kterou používají při výuce budoucích učitelů.

Tan a Lee připravují učitele na výuku přírodních věd a uvádějí, že argumentace je základem komunikace a zkoumání v přírodních vědách, pomáhá studentům v logickém myšlení, učí je, že každé tvrzení je třeba podpořit ověřitelnými důkazy. Cílem diskuze s takto podloženými argumenty není vítězství jedné strany, ale nové poznání a pokrok v uvažování pro všechny.

Pro výcvik učitelů výzkumníci připraví balíček zdrojů, aby diskuze mohla probíhat do hloubky a studenti neztráceli čas hledáním na internetu. Nácvik argumentačního přístupu vede i k tomu, že budoucí učitelé budou používat zdůvodnění ve své práci, např. při opravě žákovských prací. Jsou vedeni rovněž k přesnému rozlišení vědeckých důkazů od emocí, dojmů a subjektivních názorů při argumentaci.

Při nácviku argumentace studenti rozvíjejí i komunikační dovednosti, kritické myšlení, učí se odlišovat podstatné informace od nepodstatných a své poznatky sdílet – dovednosti, které patří mezi tzv. kompetence pro 21. století. Profesoři Tan a Lee věří, že jejich studenti budou vyučovat strategii argumentace a s ní spojené dovednosti ve svých příštích třídách.

Zdroj: singteach.nie.edu.sg


Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů: