Vychovatelky ve školních družinách a školních klubech se stále nechtějí smířit s tím, že je zaměstnavatelé přeřazují z deváté platové třídy do osmé. Tento trend bohužel pokračuje i letos. Republikový výbor profesní sekce školských výchovně-vzdělávacích zařízení upozorňuje na tento problém dlouhodobě. Jeho předsedkyně Jana Brdová jej hodlá znovu otevřít na jednání poradního sboru ministerstva školství. „Převedením do 8. platové třídy přichází vychovatelka až o pět tisíc měsíčně,“ říká Jana Brdová, „a to často vykonává úplně stejnou práci, jakou po ní ředitel požadoval i předtím. To je v rozporu s platnou legislativou.“
Z článku Karly Tondlové v Týdeník školství/ŠkolskéOdbory.cz vybíráme:
Dalším problémem, se kterým se vychovatelky ve školních družinách potýkají, je integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Učitelům pomáhají asistenti pedagoga, dětem osobní asistenti. Ale co ve školní družině? Tam na asistenty nejsou peníze. Například autistické dítě vyžaduje naprosté soustředění a veškerou pozornost vychovatelky, ostatní děti na to doplácejí. „Jde nám i o bezpečnost ostatních dětí v oddělení,“ vysvětluje Jana Brdová, „my chceme s dětmi pracovat, ne je jen hlídat.“ Jak zaznělo na jednání, školy a školní družiny na to nejsou finančně, materiálně ani personálně připraveny.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat