Článek v časopise Phi Delta Kappan se věnuje problematice zvládání třídy při výuce se zaměřením na předškolní a mladší školní věk (školka až 5. třída). Efektivní zvládání třídy znamená podpořit žáky tak, aby byli sami schopni zvládat své emoce a řídit vlastní učení.
Napříč všemi vzdělávacími stupni platí čtyři principy pro efektivní zvládání třídy:
- Plánování a příprava,
- zvládání třídy vyplývá ze vztahů ve třídě,
- prostředí ve třídě,
- průběžné pozorování žáků a dokumentace.
Cílem zvládání třídy je především prevence problémů a vedení žáků k osvojení dovedností sebekontroly a sebeřízení. Se zvládáním třídy úzce souvisí rozvoj sociálních a emocionálních dovedností žáků, ale i učitelů. Autoři článku představují svůj program pro sociálně emocionální rozvoj ve vzdělávání SECURe, zaměřený na posilování dovedností vlastní organizace a ovládání u žáků a na průpravu učitelů pro lepší zvládání třídy.
Zdroj:
Phi Delta Kappan
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat