Přečtěte si: Co by mělo být starostí ministra školství? Být v televizi?

pondělí 20. října 2014 ·

Se vzrůstající nechutí sleduji mediální aktivity ministra Chládka navazující na trestné činy.


Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:

Rámcové vzdělávací programy a další konglomerát vzdělávacích koncepcí a „předpisů“ je složitý paskvil tisíců frází, nedá se dle něho učit ani nic kontrolovat. Normální člověk (student, rodič, učitel, ředitel) tomu nemůže rozumět a taky nerozumí. Takže studenti a rodiče – to nečtou, učitelé ignorují a učí „jako vždycky“. Ředitel (musí) pak v potu tváře zajišťuje metodou Ctrl C – Ctrl V vznik vlastní školní dokumentace, aby „byla v souladu“ a Česká školní inspekce mu neutrhla hlavu.

Opět obrovský prostor pro koncepční práci a zjednodušování systému.

Práce ministra by měla směřovat ke spravedlnosti. Jeden žák stejného věku by měl mít napříč republikou stejnou podporu daňových poplatníků bez ohledu na typ školy. Protože všechny děti mají stejnou hodnotu. Ale u nás na některé obory (paradoxně nikoli technické) platí stát za žáka školám pěti či šesti-násobek oborů jiných (často učňovských). Ptám se proč?

0 komentářů: