Podle tohoto dokumentu nové technologie vytvářejí tlak na změnu tradičních pedagogických přístupů a změnu v hodnocení a certifikaci vzdělávání a univerzity se určitým změnám nebudou moci vyhnout. Dokument identifikoval čtyři hlavní posuny, ke kterým v terciárním vzdělávání dochází pod vlivem technologií:
- vzestup volně přístupného obsahu, který přispěje ke změnám v pedagogických postupech,
- data jako podklad pro sledování procesu učení,
- sociální strukturace práce a nové dovednosti – důraz na dovednosti a zapojení do rozsáhlých sítí při vytváření hodnot,
- alternativní způsoby hodnocení a certifikace – hodnocení podle času stráveného na přednáškách nebo podle počtu kreditů je zpochybňováno, nabízejí se odznaky a další možnosti digitální certifikace.
- Historické univerzity se zaměřením „liberal arts“ – budou využívat moderní technologie, ale spolehnou se na specifické zaměření, budou nabízet pouze bakalářský stupeň, budou závislé na finanční podpoře.
- Školy pro širší komunitu – zaměří se na kratší moduly, výcvikové pobyty, vzdělávání založené na kompetencích a programy na míru jednotlivým studentům i zapojení širší komunity jako dobrovolníků.
- Podnikatelské instituce – škola bude podporovat podnikatelské záměry studentů, podniky budou financovat univerzitu a získávat studenty a jejich nápady, důraz bude kladen na mentory, kontakty studentů, hodnocení v podobě portfolií.
- Instituce pro korporátní a globální studenty – založená na nabídce online vzdělávání a měsíčních poplatcích, na základě požadavků zaměstnavatelů bude nabízet kurzy zaměřené na zaplnění nedostatku určité kvalifikace na trhu práce.
Zdroj: eCampusNews.com
0 komentářů:
Okomentovat