Podle čerstvého průzkumu provedeného společností Člověk v tísni na českých středních školách si více než 80 % středoškoláků myslí, že svou vlastní iniciativou či akcí nemohou dosáhnout změny problémů, s nimiž se setkávají. Pozoruhodná skepse.
Z komentáře Boba Kartouse v Hospodářských novinách/EDUin.cz vybíráme:
Antropologové nekončí na úřadech práce, jsou to většinou lidé schopní zaujmout na trhu práce širokou škálu pozic, od marketingu přes HR, práci v neziskovém sektoru, v sociální oblasti, na školách…
Apatie středoškoláků není nic překvapivého. Nevidět to znamená prokazovat relativně vysokou míru vlastní netečnosti vůči podstatným problémům. Kruh se uzavírá konstatováním, že naděje na zlepšení je malá.
Zvláště tehdy, je-li pravda, že stále více českých studentů uvažuje o studiu v zahraničí. Podle průzkumu citovaného serverem IHNED.cz jde o celých 60 %. Je lidskou přirozeností měnit okolní svět k obrazu svému, a pokud to v nějakém okamžiku a na nějakém místě nelze, lze se ohlížet jinde.
Přečtěte si: Česko v očekávání odlivu mozků
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
A to jako, že je Česko tím odlivem těhotné?
Rozjímám, na kterou světovou stranu se těch asi tak sedmnáct českých a použitelných mozků odlije. Vzhledem k tomu, že začínám upřednostňovat taktiku 'po proudu', vypadá to u mne podle povodí na Severní moře.
A nebylo by tedy pro systém, společnost a koneckonců i pro antropology samotné efektivnější, kdyby rovnou studovali marketing, HR, práci v neziskovém sektoru, v sociální oblasti, nebo učitelství?
Český vzdělávací systém k apatii vychovává. Občanství, orientace ve společnosti, kulturní rozhled, sebepoznání, právní povědomí a řada dalších, vysoce důležitých kompetencí jsou systematicky zanedbávány. Vzdělání tohoto charakteru je limitováno téměř výhradně na omezený segment těch, kteří se rozhodnou studovat tzv. humanitní obory na vysokých školách.
Mám článku rozumět tak, že řešením skepse mezi našimi studenty je více humanitně zaměřeného vzdělávání na našich středních a vysokých školách?
Že když se zvětší právní povědomí, kulturní rozhled a sebepoznání našich studentů, zabrání to odlivu mozků?
Obávám se, že autor předvedl fantastickou ukázku nepochopení podstaty problému
Jestli všeobecné apatii mezi studenty přispívá i český vzdělávací systém, pak je to pouze tím, že díky masifikaci vyššího vzdělání získá dnes maturitní vysvědčení i vysokoškolský titul i líný nedouk, v důsledku čehož jejich pomyslná "cena" silně klesla. Jestliže i pracovitý student vidí, že jeho spolužák může školou bez problémů procházet, aniž by vyvinul sebemenší úsilí, jestliže je svědkem jako lenochův tatínek "zařídí" aby synek dostudoval, proč by měl dojít k jinému závěru, nežli uvádí studie? Proč se o něco snažit, když to stejně nemá na nic vliv?
Hlavní problém ale neleží ve škole, nýbrž ve světě kolem ní.
Okomentovat