Ministr školství Marcel Chládek má dobrou mapu, která volá po snížení nerovností ve vzdělání a zlepšení řízení škol. Bohužel se však Strategie 2020, kterou vláda přijala na jeho popud, příliš nedrží.
Z komentáře Tomáše Feřteka v Mladé frontě dnes/EDUin.cz vybíráme:
Konkrétní kroky ministra jsou často v přímém rozporu se strategií, kterou na jeho popud vláda přijala. To je špatná zpráva, protože to znamená, že i ona se postupně změní v papír, který většina učitelů nebude brát vážně. Moře českého vzdělávání je v tuto chvíli rozbouřené, vycházejí z něho skvělí absolventi i lidé s minimální gramotností.
Školství je pořád jako koráb bez kormidla nesený proudem, jehož kapitán si myslí, že k cíli vzdělanostní společnosti doplaveme jistěji, když část námořníků naženeme do podpalubí, aby nesmrděli panstvu na očích. Bez ohledu na to, co si o tom myslí cestující (ti často souhlasí), tohle správný kurz nezajistí. Když už má kapitán dobrou mapu, tak ať se jí drží.
Přečtěte si: České školství pluje bez kormidla
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Vkládám svůAť už jste zapálený učitel nebo ředitel, nakonec spousta vámi vyjmenovaných věcí skončí na penězích.Stále omílané téma pomocných profesí do škol – psychologové, asistenti, speciální pedagogové.To stojí peníze. Nabrat všechny děti na gymnázia nebo maturitní obory a pak je nechat propadat a nakonec vyletět – to stojí peníze (protože, kdo učí tak ví, že prostě všichni nejsou zrovna studijní typy). I ty RVP mnoho učitelů nenávidí ne proto, že by ta myšlenka byla hloupá,ale protože makali spousty hodin na jejich vypracování a často nedostali ani korunu navíc (nebyly peníze v rozpočtu školy). Navíc (alespoň pokud mohu soudit z našich RVP pro LMP), tak učiteli očekávané snížení nutných znalostí (OVO)se nezmenšilo a prostor pro další aktivity se tím dost scvrknul. V současnosti se přidáním dalšího jazyka na ZŠ se zmenšily i disponibilní hodiny, které právě mohly být využity k rozšiřování a upevňování kompetencí.
A obávám se, že problém rozevírání nůžek mezi chudšími a bohatšími a jejich přístupu ke školnímu vzdělávání není hlavní otázkou školství, ale politiky státu, který dopustí masivní chudnutí obyvatelstva. A není to jen problém ČR ,ale i dalších, z našeho pohledu, starších a zkušenějších demokratických států, jako je GB, Německo, USA…Propastný rozdíl mezi státními a soukromými školami v USA je znám mnoho let a rozhodně se tam nic nelepší. spíš naopak, dáno ekonomickou situací tohoto státu.Zkuste být průměrným Čechem s podprůměrným platem, kdy vám má dítě dojíždět např. 12 km do školy. Mě osobně to u 2 dětí přijde na 10 000 ročně a to chudá nejsem. To prostě školu neřešíte. A to nám chtěl Kalousek ještě zrušit dotace na doplácení školních jízdenek. Ona není všude Praha, kde je na 1 km čtverečním několik škol, ze kterých si můžete vybrat. Na vesnici máte celou jednu a další o 20 km dále.
A také bych uvítala, kdyby se k nám ,pedagogům, někdo začal chovat tak, jak se chce, abychom se my chovali k dětem. Představte si, kdybych obden dětem předhazovala, jak jsou hrozné, neschopné, zaostalé apod. To by byla motivace, že? A nám to nemá vadit, když se v médiích většinou jen stále přemílají ta negativa a málokdy se sáhne po pozitivech? To má být jako motivace k další práci? Děkuji,ne.j příspěvek z Eduinu:
Třeba by bylo dobré, kdyby kormidelník místo nahánění posádky do podpalubí, významnou část posádky vysadil na pustém ostrově a sehnal posádku novou, kvalifikovanou a motivovanou. Potom by se mohl chytit sám kormidla a nestarat se o ptákoviny jako je jeho mediální obraz. Ten je mimochodem jako z podpalubí....
Jééé, já bych chtěl být motivovaný. Víte, aby mne to učení bavilo a chodil jsem do školy rád.
Takhle ani nevím, k čemu mi to zkompetentňování dětí a mládeže jednou bude...
Okomentovat