Na téma počítačové hry a jejich začlenění do výuky vyšlo na portálu RVP již více článků. Některé se zabývaly výzkumy (Výukové digitální hry ve školách – výzkum, Výuková hra budoucnosti), jiné možnostmi klasifikace her (Počítačové hry ve vzdělávání), další uváděly inspirativní příklady (Výukové hry podle pana Kappa, Výběr ve výuce použitelných online her). I já bych se s vámi chtěl podělit o jeden konkrétní případ začlenění velmi jednoduché počítačové hry do výuky, který ve svých hodinách používám a osvědčil se mi.
Úvod
Zastávám názor, že hry do výuky patří a s měnící se generací dětí a rychlým rozvojem technologií nabývá jejich uplatnění stále většího významu. Samozřejmě myslím takové hry, které mají výukové cíle a jsou vhodně začleněny do výuky.Aby hra plnila svůj cíl, musí být správně zvolena. Asi nejčastějším typem hry použitelným ve výuce bude taková, která splňuje následující kritéria: jednoduchá, časově nenáročná, interaktivní, se zpětnou vazbou, s univerzálním použitím, online a zdarma. Navíc by uvedená hra měla u žáků rozvíjet myšlení, dovednosti analýzy a syntézy, práce s informacemi, vyhodnocování informací, podporovat kreativitu. Samotná hra by neměla být cílem, pouze prostředkem k dosažení stanovených cílů. Takovou hrou může být např. puzzle.
Tvorba puzzle online
Budu-li chtít libovolnou hru zapojit do výuky, musí být činnosti spojené s jejím použitím jednoduché a rychle zvládnutelné. Pro začlenění hry puzzle používám vhodný online nástroj, který zmíněné parametry splňuje. Stačí nahrát vlastní obrázek a příslušná aplikace nám z něj vygeneruje puzzle. Uvedená služba se nazývá Flash-gear Puzzle. Používat ji můžeme zdarma, pokud neporušíme podmínky (Terms of service, Privacy Policy).Jak takový nástroj funguje? Na úvodní stránce aplikace jsme vyzváni k zadání souboru s obrázkem, ke kterému si necháme vytvořit puzzle (1), dále pak ke stanovení velikosti jednotlivých dílků (2).
Celý článek na spomocnik.rvp.cz
0 comments:
Post a Comment