Školní známky o budoucnosti nerozhodují. Podpořte děti v tom, co opravdu umí! Co umím: elektronické portfolio dovedností. Internetová aplikace, umožňující zdarma zaznamenávat úspěchy dětí ve školním věku. Zaregistrujte se na www.coumim.cz. Pro EDUin vytvořilo studio Družina.
Co umím: nejzlobivější kluk na světě.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Logicky by měl následovat další krok:
"Podpořte učitele v tom, co opravdu umí."
Mimochodem, u mnoha žáků skutečně vím, co opravdu umí. Kdybych je v tom podpořil, jdu sedět.
V našich médiích se vyskytl nový druh primáta, zřejmě člověka. Je jím inteligentní sympatický rošťák plný nápadů a tvůrčí energie, kterému jen nevyhovuje převažující styl výuky. Za více než čtvrtstoletí praxe jsem takového poznal jednoho. I když občas dovedl zabrnkat na nervy, ve škole ani s uplatněním v praxi neměl žádné problém.
Ti zbývající pak měli problémy ve škole proto, že byli líní, agresivní, přehnaně sebevědomí a neuměli vůbec nic. Co s nimi, soudruzi Eduíni?
inteligentní sympatický rošťák
Nezbývá, než sáhnout do francouzské kinematografie pro Bébela.
Rozverné nezbedy a nezbedky vyloženě miluju. Jsou kreativní, svébytní, srší nápady, vždy připraveni se rozletět výš a dál nepříznivým okolnostem navzdory.
Zpravidla jsou to právě oni, kteří vás i po letech pozdraví. Rád je pak vídám na úřadech, v ordinacích, v advokátních kancelářích, ve službách, stavebních firmách a servisních organizacích. Sice zmatlají a popletou, na co přijdou, ale zase je s nimi veselo a nenudno. Člověk se na ně snad ani nemůže zlobit. Když to tedy přežije ve zdraví.
Myšlenka je to určitě dobrá. Dětská kreativita a spontánnost je osvěžující. A schopnosti dítěte se jistě neměří jen školními známkami.
Nicméně v tom videu je několik vedlejších námětů k přemýšlení a diskusi. Vypadá to, že maminka pro samou práci s domem a zahradou se nestíhá synovi věnovat. Má mít dům a zahrada vyšší prioritu, zejména když má syn evidentně problémy s denním sněním? Kde je tatínek? Nesouvisí potíže chlapečka s osvojením řádu s tatínkovou absencí? Není třeba vedle podpory "toho, v čem je dítě dobré" ve třetí třídě (neboť to vypadalo na diktát na vyjmenovaná slova) i výchovy k pořádnosti, soustředění a schopnosti strukturované činnosti?
Víte, já věřím, že takovéto projekty můžou bránit a podporovat slabé, ale neřeší příčiny, jen reagují na situaci.
Ale hlavně že na videu nechybí blbá nicnechápající učitelka. To je celé poselství. Jako obvykle.
Jako dobrý. Ale budou na tom muset ještě trošku popracovat.
Vyloženě tam postrádám nějakého všeobjímajícího a vševědoucího experta, konzultanta nebo alespoň mluvčího.
Krátce ke smyslu toho videa a ke smyslu celé aplikace (o tu jde především). Ano, video je poněkud emocionálně laděné a co si budeme povídat, nikdo z komentátorů hýřících sarkasmem nepatří do cílové skupiny.) Nicméně to, že má trochu idealizovaný narativ, to je přirozené. Těžko můžete chtít přitáhnout pozornost videem předkládajícím nějaký ordinérní obsah. Ale o video přece nejde, to je prostředek jak ukázat na něco jiného. Za koment spíše stojí samotná aplikace, která není určena "sympatickým inteligentním nezbedům", nýbrž širokému spektru dětí a rodičů, "všedních", jak to jen jde.
Btw. Tenhle je nejlepší: "Mimochodem, u mnoha žáků skutečně vím, co opravdu umí. Kdybych je v tom podpořil, jdu sedět."
Mimochodem, tam, kde rodina normálně funguje, žádnou takovou aplikaci nepotřebují. Dítě je pochváleno ve chvíli, kdy se mu něco podaří, a káráno, když se ocitne mimo lajnu. My se z těch počítačů jednou ...
Takže děti můžou vloži svůj úspěch, který
"Může mít různou podobu, může jím být například:
fotografie výtvoru (obrázku, modelu, výrobku z keramické hlíny…)
audionahrávka vystoupení v Základní umělecké škole
videonahrávka divadelního vystoupení
scan diplomu ze sportovní soutěže
vlastní povídka
scan certifikátu o vykonané mezinárodní jazykové zkoušce
atd.
Nic ze školy. Třeba písemka, slohovka... Výmluvné že?
Prosím Vás. Chlubit se takovou trapárnou, jako je úspěch ve škole. Vždyť v životě ty školní nesmysly stejně nikdo potřebovat nebude...
Samozřejmě, že je možné nahrávat tam i úspěchy ze školy. Od počátku je to zamýšleno tak, že je jedno, jestli se jedná o školní rozvoj nebo mimoškolní...
V tendenčnosti a poplatnosti z vně vnucovaným klišé jsou výživnější už jen Tři chlapy v chalupě (o psu nemluvě).
A co lodička z kůry, peříčko havrana, skládačka z papíru?
Okomentovat