Školy mají právo si vybrat své studenty samy dle svých kritérií. Nemusí být ve školství vše jednotné. Co přijde příště? Jednotný nábor kantorů přes krajský úřad? Umístěnky pro absolventy?
Jediný test (bez možnosti opakování) ministra Chládka tedy rozhodne, zda dítě smí studovat obor s maturitou. Bez ohledu na jeho školní známky. Stát tedy zakáže pečlivé a svědomité mladé slečně jít na "zdrávku" s maturitou, protože jí nejde matematika, přestože by jí ředitel zdravotní školy přijal?
Mgr. Václav Klaus
expert ODS pro oblast školství
Václav Klaus ml.: Komentář k plánům ministra školství
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 comments:
Pokud budou střední školy "přemnožené" a budou shánět žáky hlava nehlava,tak plně souhlasím,aby byly na tyto školy zkoušky. Protože když vidím, jací "chytráci" bývají přijati ke studiu,přitom na to prostě nemají,tak mám pocit, že mě šálí zrak. Poté,když absolvují 4 roky studia a maturitu, tak zjišťujeme, proč je tolik propadlíků u maturit.To je ten začarovaný kruh.Já ty školy na druhou stranu chápu,když jsou placené od "masa".Kdo by to nedělal,že? To páně Klausův tatíček propagoval tu neviditelnou ruku trhu.I do školství. myslím, že by ho ta ruka měla trochu profackovat,aby se vzpamatoval.
Kdyby jen to školství bylo alespoň malinko řízeno trhem, pak by Váš příspěvek dával smysl. Nicméně v takovém systému nežijeme, a návrh na jednotné přijímačky je nesmysl.
Mluvit o trhu ve veřejném školství, které je z definice poskytováno občanům zdarma, je z logiky pitomost.
Miluji zdravotní sestřičky, které si pletou ml a cl! A ještě raději mám pokladní, které si pletou stovku s tisícem! I když pan stínový expert asi rozlišuje mezi počty a matematikou a všechno už dnes hlídají stroje.
Chápu paní Karvaiovou, školství je řízené trhem v oblasti náborů žáků v tom smyslu, že je mnoho škol a málo žáků, množství vyučovaných oborů je ponecháno na školách, ty si jich zavádí co nejvíce a ne dle trhu práce ale dle rodičů a vymýšlejí hlavně maturitní obory, protože jsou atraktivní pro rodiče, že trh práce potřebuje např. lidi do strojírenství, to rodiče nezajímá, máš čtyřky, ale jdi na maturitu, tady kousek je škola s maturitním oborem manager, tak tam jdi. Nebo vyučovat co nejvíce oborů a pak učit v hodině dohromady více odborných předmětů najednou např. 15 min tesař, 15 min. truhlář, 15 min zedník, to je asi taky dost špatný, výsledek pak může být, že nikdo neumí nic.
Post a Comment