Ministerstvo školství odmítá interpretaci společnosti EDUin k jednotným přijímacím zkouškám na střední školy s maturitou. Tento způsob přijímacího řízení funguje již v osmi krajích a pro jsou rovněž v drtivé většině také ředitelé základních a středních škol, jak ukázal průzkum České školní inspekce.
Informace, že jednotné přijímací zkoušky znevýhodní děti z méně vzdělaných a sociálně slabších rodin, je zavádějící. „Pokud někdo argumentuje tím, že systém znevýhodní děti, které si nebudou moci dovolit dodatečné přípravné kurzy, je to čirý nesmysl. Testové otázky budou organizací CERMAT školám poskytovány zdarma. Každý učitel tak bude moci žáky na tyto testy připravovat dle svého uvážení a opakovat jednotlivé testy klidně donekonečna,“ říká ministr školství Marcel Chládek. Možný „obchod s přípravou žáků", který podle pana Feřtka hrozí, tak bude podle ministerstva naopak omezen. „Tento obchod fungoval doposud pod diktátem soukromých firem. Mrzí mě, že se pan Feřtek nechává těmito komerčními subjekty, které na přípravných testech vydělávají, ovlivnit,“ uzavírá ministr školství.
Hlavní ambicí zavedení jednotných přijímacích zkoušek na střední školy s maturitou, je určení tzv. nepodkročitelné hranice pro přijetí na tento typ škol. Otázky budou koncipovány jako otevřené a obsáhnou celý rámcový vzdělávací plán. Argumenty EDUin, že může kvůli testům docházet ke zúžení vyučované látky, jsou tedy také liché.
Reakce MŠMT na tiskovou zprávu společnosti EDUin k jednotným přijímacím zkouškám
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 comments:
Jak se říká, na špatně položenou otázku se těžko dává dobrá odpověď.
Argumentace p. Feřteka, že jednotné zkoušky na maturitní SŠ znevýhodní chudé či jinak handicapované žáky, je neregulérní "zkratka".
Ve skutečnosti to znevýhodnění pochází už z celkového fungování samotných ZŠ a prapůvod má v hrubě nedostatečném financování (kombinovaném s špatným řízením a následným neefektivním využíváním i toho poskytovaného mála).
U plošných "přijímaček" už jde jen o to, že poté, co převahou veřejného mínění a prof. Fialou byli prosazovatelé plošného testování jako údajného "nástroje zlepšení" vyhozeni dveřmi, nalezli zpět oknem téměř plošných "přijímaček" na všechny maturitní SŠ (kam se v současnosti hlásí skoro každý, takže plošnost je "téměř dokonalá").
Je opravdu škoda, že se Mgr. Chládek v argumentaci ohledně plošného testování, resp. obecněji ohledně toho, čím se opravdu dá dlouhodobě a udržitelně zlepšovat vzdělávání, nedokázal zorientovat alespoň tak dobře, jako jeho předchůdce, a místo toho podlehl úřednické lobby "historicky osvědčeného" CERMATu a ČŠI.
Post a Comment