Projekt Škola pro všechny začal 1. ledna 2012 a skončí 31. srpna 2014. Po dobu dva a půl školního roku mohli v Základní škole, Trutnov, Komenského 399 žáci, učitelé i rodiče žáků čerpat podporu při řešení problémů ve výuce i při řešení svých osobních problémů. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Díky projektu se podařil vybudovat funkční systém školních poradenských služeb pro žáky, pedagogy a rodiče. Dále také program doučování žáků, kteří nezvládají výuku např. v důsledku svých speciálně vzdělávacích potřeb. Žáci z prvního i druhého stupně se mohli každý týden setkávat a rozvíjet se v rámci tzv. malých růstových skupin. Speciální pedagog poskytoval individuální péči žákům při reedukacích specifických poruch učení a chování, kteří měli doporučení školského poradenského zařízení. Na konci projektu vznikl soubor pracovních listů určených jako podpora pro učitele při výuce. To je stručný popis projektu, do kterého se zapojily stovky dětí, ale také mnoho rodičů žáků a téměř celý pedagogický sbor.
Podle statistiky projektu využilo podpory celkem 576 žáků, 67 rodičů a 45 učitelů. Někteří získali pomoc individuální, jiní v rámci práce s celým třídním kolektivem. Šlo o případy, kdy školní psycholožka nebo speciální pedagog pomáhali při řešení vztahových a jiných problémů, které negativně ovlivňovali buď práci učitele se třídou, nebo vedly problematickému zvládání školní výuky jednotlivých žáků. Většina podpořených osob využívala podpory opakovaně. Jednorázovou podporu jsme zaznamenali zřídka. Tento fakt považujeme za důkaz toho, že pomoc byla potřebná, kvalitní a také efektivní.
Pokud pomineme práci s třídními kolektivy, nejvíce byla využita pomoc žákům při doučování. Ti měli možnost doučovat se v předmětech český jazyk, matematika, fyzika, anglický jazyk a německý jazyk. Probíhalo také individuální doučování určené pro žáky s lehkou mentální retardací a žáky s poruchou autistického spektra. Lektoři doučování si na jednotlivé lekce připravovali pro žáky pracovní listy. Z celkového počtu těchto pracovních listů jsme zpracovali 22 souborů materiálů pro výuku v běžných hodinách v uvedených předmětech, které jsou hlavním výstupem projektu Škola pro všechny.
Pokračování projektu se nám z finančních důvodů bohužel nepodařilo zachovat v celé jeho šíři. Od září 2014 bude ve škole působit nová školní psycholožka na poloviční úvazek. V omezené míře bude probíhat také doučování žáků a reedukační péče bude poskytována ze strany reedukačních asistentek. Aktuální informace o nabídce těchto služeb bude uvedena na webových stránkách školy.
V závěru děkujeme všem, kteří se na realizaci projektu podíleli.
Mgr. Žaneta Ferdinandová
manažerka projektu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
nejvíce byla využita pomoc žákům při doučování... individuální doučování určené pro žáky s lehkou mentální retardací a žáky s poruchou autistického spektra
Prostě se v tom nějak neorientuji.
Doučování jsem vždy považoval do jisté míry za mezní řešení problému, kdy někde něco selhalo. Ano, stává se, že žák potřebuje tu a tam něco dovysvětlit, něco procvičit nad rámec běžné výuky. Tu a tam...
Tady to ovšem vypadá na systematicky organizovanou, dlouhodobou činnost. Pokud pominu případ, že by tu šlo pouze o uměle vyvolaný problém skrzevá přetavení projekčních peněz, pak tu vidím jen dvě možnosti. Buď jsou na žáky kladeny tak velké nároky, že je prostě nemohou splnit, nebo je vlastní výuka v době k tomu určené neefektivní nebo možná i mizerná.
Znamená to snad, že ve škole pro všechny jsou v nemalé míře děti, které touto školou procházejí jen za cenu soustavného doučování na úkor jejich volného času, který jiné děti, výuku zvládající, věnují svým mimoškolním zájmům, sportu, hudbě a odpočinku pak především?
Okomentovat