Muslimské šátky do škol patří, míní ombudsmanka Anna Šabatová a kritizuje Střední zdravotnickou školu v Praze, že prosazovala opak. „Prvopočátek tohoto případu ale vůbec se šátky nesouvisel,“ říká v rozhovoru ředitelka školy Ivanka Kohoutová.
Z článku Martina Shabu v Lidovky.cz vybíráme:
LN Můžete se opřít i o stanovisko nějaké nezávislé strany?
Česká školní inspekce šetřila naši školu dvakrát. Ani podle prvního nálezu jsme nepochybili. Stížnost stěžovatelky byla označena jako neoprávněná. Druhé šetření proběhlo v květnu za účasti zástupců ministerstva vnitra. Trvalo čtyři dny a účastnilo se ho osm lidí. Na ústním jednání 16. května nám v přítomnosti Pavlíny Gucké z pražského magistrátu coby zástupkyně našeho zřizovatele a dalších lidí z vedení školy kontroloři prezentovali výsledky kontroly. A ty byly nadstandardně dobré. Písemný protokol však dodnes nemám.
LN Proč jste trvala na nenošení šátků?
Prvopočátek tohoto případu vůbec se šátky nesouvisel. Požadovali jsme, aby dívky doložily dle školského zákona doklad o pobytu na území České republiky. Zatímco jedna nám to poskytla, druhá, která si následně stěžovala u ombudsmana, tak neučinila. Nestalo se tak ani v den zahájení školního roku. Žádný doklad o pobytu ani průkaz azylanta u sebe neměla.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Proč mne snad ani nepřekvapuje, v čem patrně tkví podstata problému. Cizinec, který nehodlá respektovat zákony země, které by možná mohl být i trošku vděčný, že jej tato poměrně vstřícně přijala, v okamžiku, kdy má pocit ukřivdění, prosazuje svoje zájmy podle našich měřítek spolužití značně křivolace.
A naší multikulturní vstřebávači na to buď prostoduše naskakují, nebo si na tom budují svoje výhodnější pozice huboumlátičů.
Otázkou zůstává, do jaké míry jde o ideu, o duchovní svět, a do jaké míry o útrpnou lidskou malost. Pokud se nemýlím, profesor Igor Lukeš pojímá mnohé náboženské nesváry spíše jako otázku příslušnosti k nějaké skupině v prostém boji o moc. Ve velké zkratce něco jako derby Sparta versus Slávie. Spar-ta, Spar-ta...
Principiálně mi to připomíná příběh těch poškozených, proti svojí vůli nedovzdělanců, kteří byli možná někým navedeni nebo i použiti, a kteří si stěžovali u evropského soudu. Nabídku nápravy újmy nevyužili, odškodnění schrábli, a čr do ne právě hezkého světla vrhli. Jediným výsledkem je typicky české školské rojení, které spíš mnohým dětem uškodí, než by jim jakkoli pomohlo.
Okomentovat