Dyslexie, dysgrafie nebo dyskalkulie. To jsou specifické poruchy učení, které se objevují u dětí stále častěji. Podle některých odhadů potřebuje alespoň částečnou pomoc až pětina školáků. Skupina odborníků teď navrhuje, aby se poruchy učení odhalovaly už v mateřských školkách.
Z článku Veroniky Hlaváčové a mkp v Rozhlas.cz vybíráme:
Podle ministra školství Marcela Chládka z ČSSD má k včasnější diagnóze přispět i povinný poslední ročník mateřské školy.
Právě tam by na možný problém rodiče mohly upozornit učitelky. Chládek zároveň uznává, že na řadě základních škol chybí individuální přístup k dětem s takovýmito poruchami:
„Výuka musí probíhat individuálně. České školství na to reaguje, ale samozřejmě ne zcela dostatečně. Z jednoho prostého důvodu. Při větším počtu žáků ve třídách nemá učitel šanci se dost individuálně věnovat talentovanému a zároveň ale i žáku, který má nějaké postižení, zároveň někomu, kdo v něčem zaostává.“
„Potřebujeme více finančních prostředků na asistenty, více pedagogů do škol,“ míní ministr Chládek.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Plno věcí by se dalo stihnout ještě ve věku prenatálním. Namátkou třeba formování harmonické osobnosti. Prý je dobře si s budoucím žákem povídat, číst mu pohádky, pouštět hezkou hudbu a hlavně, hlavně si hladit bříško.
Ale to přece, jako učitelé, nemůžeme všechno stihnout a zvládnout!
Jak nemůžete???!!!Musíte!! Musíte je učit všem předmětům.Potom finančni gramotnosti,sexuální výchově, jak mají správně jíst a vůbec správně žít, že mají více a lépe sportovat.Také na kulturu nesmíte zapomenout.Potom samozřejmě diagnostikovat všechny dys - vady už tak ve třech letech a taky napravovat logopedicky. A běda, když budete spát,protože jen toto vám dá 24,5 hodin denně a to jsem možná ještě něco vynechala. A hlavně ty dys - vady musí objevit asistenti,kteří vůbec nemají speciálně pedagogické vzdělání (ono stačí přečíst si třeba nějakou brožurku vydanou ministerstvem).Tak s chutí do toho a půl je hotovo!
"A hlavně ty dys - vady musí objevit asistenti, kteří vůbec nemají speciálně pedagogické vzdělání ..."
Asistenta dostane dítě až poté, co je dys vada odhalena a diagnostikována PPP či SPC.
Poruchy učení se nejvíce projevují ve škole, proto je naprosto logické, že je musí diagnostikovat a řešit především učitelé.
Ze stejného důvodu by měli promítači v kinech odhalovat a léčit poruchy zraku, správci chodníků poruchy hybnosti a třeba kuchaři v restauracích poruchy trávení.
No vidíte, kolik toho je a ještě by nás Pytlík posílal do porodnic hladit bříška maminkám a číst pohádky!
Asistenta dostane jen vyvolené dítě i kdyby mělo dvacet poruch.Já vím jaký je systém,paní Adamová, jen jsem to brala s nadsázkou a humorem mě vlastním,protože mám někdy pocit, že důchodu se při těch povinnostech pedagoga nedožiju.a nebojte se,když se mluví o tzv. inkluzi ve školách, tak se mluví často o tom, že budou stačit asistenti )oni jsou totiž levní) a o speciálních pedagozích(fuj to je skloňování) se mluví jen bokem(byli by drazí).
"Asistenta dostane jen vyvolené dítě i kdyby mělo dvacet poruch."
Doufám, paní Karvaiová, že tato věta je také myšlena jako nadsázka.
ještě by nás Pytlík posílal do porodnic
Tedy původně jsem myslel, že by sami rodiče mohli přispět k dobru svých dětí už od prenatálna.
Ale nakonec je to myšlenka docela zajímavá. Tak já si beru, s dovolením, službu v porodnici v pondělí a ve čtvrtek. Ve středu a v sobotu už mám asistenci při počínání dětí, a v úterý a pátek sloužím v krematoriu.
Nevím paní Adamová,kde působíte.Já na malém městečku ve východních Čechách.A můžu vás ubezpečit, že je OBROVSKÝ problém dostat asistenta.Protože na školách nejsou peníze a rodiče si většinou asistenty odmítají platit.Za posledních 5 let bych velmi uvítala,kdybych měla ve třídě asistenta.Poprve na dítko s Downovým syndromem v malotřídce a podruhé dítě s vělmi těžkou epilepsií,kombinovanou s dysfázií a mentální retardací taktéž v malotřídce.V druhém případě si movitější rodiče platili asi 5 hodin týdně asistentku do družiny.Toť realita.
"Rodiče si většinou asistenty odmítají platit."
Je to skutečně možné? To je skutečná nehoráznost!!!
"Poprve na dítko s Downovým syndromem v malotřídce a podruhé dítě s vělmi těžkou epilepsií,kombinovanou s dysfázií a mentální retardací taktéž v malotřídce."
A nebylo by těmto dětem lépe v praktické škole, než v běžné škole, navíc ještě v malotřídce?
Pracuji v praktické škole.Můžete namítnout,že tam mám méně žáků,tak asistenta nepotřebuji.Ale na tyto dvě děti bych ho opravdu uvítala,právě z důvodů malotřídky.
Vrátím se k placení asistentů - kdybyste byl rodič zde na periferii,kde si lidi většinou vydělávají mzdu o něco málo větší než je minimální,pak byste pochopili.Námitka,že na postižené dítě dostávají příspěvky - také jste nejspíš zaznamenali,že se zde zázračně "uzdravují" lidé, kterým posudkáři během chvilky zkrouhnou příspěvky třeba na třetinu. Co vím určitě, že dívka s Downovým syndromem(respektive rodiče) pobírali 2000,- měsíčně.Z toho si asistenta nezaplatíte ani omylem.Já ty rodiče zcela chápu a neodsuzuji.
Dámy prominou, ale říct to musím.
Všechny ty ksindly, kteří nechají prošustrovávat stamiliony za předražené a nefunkčíní státní pitomostě, je nutno neprodleně nakopat do prdele.
A to je ještě, místo toho, aby je pozavírali, pakáž jednu, pouštěji do televize, aby tam, šlebíce svoje tlamy, kázaly celebritální rozumy.
Okomentovat