Odpověď MŠMT:
Níže Vám zasíláme zdroje, ze kterých vychází text Analýza potřeb trhu práce:
Přehled oborů vycházejících z požadavků zaměstnavatelů v jednotlivých ekonomických sektorech:
Zdrojem jsou studie:
Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v sekundárním sektoru
Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v terciárním sektoru
Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v kvartérním sektoru
Přehled profesních skupin vycházejících z prognózovaného vývoje:
Prognóza budoucího vývoje vychází z projekce zpracované ke studii Kvalifikační potřeby trhu práce. Analýzy proměn trhu práce v ČR a EU, jejich trendy a faktory a projekce vývoje kvalifikačních potřeb pracovního trhu v ČR.
V citovaném textu je uveden výběr zaměřený na souvislost se vzdělanostní úrovní poskytovanou ve středoškolském vzdělání, zdrojem byly podkladové údaje pro Charakteristiky a perspektivy profesních skupin - viz
http://www.infoabsolvent.cz/Temata/ClanekAbsolventi/4-4-03/Charakteristiky-a-perspektivy-profesnich-skupin-v-/34
Přehled nejčastěji žádaných oborů:
Přehled vychází z analýzy inzerce Analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu – 2012, kde pro zpřehlednění byly sloučeny výsledky z nabídky v denním tisku a na internetu a zahrnuty i výsledky z minulých let.
Soubory ke stažení:
- Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v sekundárním sektoru
- Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v terciárním sektoru
- Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v kvartérním sektoru
- Kvalifikační potřeby trhu práce. Analýzy proměn trhu práce v ČR a EU, jejich trendy a faktory a projekce vývoje kvalifikačních potřeb pracovního trhu v ČR.
- Analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu – 2012
7 komentářů:
"Přehled nejčastěji žádaných oborů:
Přehled vychází z analýzy inzerce Analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu – 2012, kde pro zpřehlednění byly sloučeny výsledky z nabídky v denním tisku a na internetu a zahrnuty i výsledky z minulých let."
Už jsem to tady jednou psala, ale ráda zopakuji. Z tohoto se při sestavování žebříčku nejčastěji žádaných oborů vycházet nedá, protože jak v denním tisku, tak na portálu MPSV a internetu jsou pomíchány obory opravdu žádané s obory, u kterých je největší fluktuace. Vysvětlím na příkladu kuchařů a číšníků. Na pracovním trhu je jich dostatek, ale nabízená místa jsou tak mizerně placená, že na nich vydrží jen chvíli a raději odejdou dělat něco jiného.
Děkuju za zveřejnění odpovědi MŠMT, už počtvrté (oprava: pošesté; ne:posedmé) mažu vlastní komentář... asi tedy skončím jen u "nemám slov". Tentokrát si to asi odpustím, při šoku to je snad normální.
Každopádně se mi z toho dost motá hlava.
To já bych slova měla, ale nejsou publikovatelná.
Každé slovo je, paní Adamová, publikovatelné. Je to jenom skupina znaků. Záleží na tom, co si pod tím kdo představí, a jak se ten textový řetězec interpretuje.
Třeba pod slovem 'šprencuch' si představuji takovou prasárnu, že obejítí rozhodnutí standardně ustanovené maturitní komise byť v jednom nahodilém případě, a legislativně 'řádně' očetřené, je proti tomu pohádka z mechu a kapradí.
nejlepším zdrojem jest vlastní zkušenost,tak chodit posedávat rok,dva na pracák a tam si,pro ukrácení dlouhé chvíle, povídat se spolusedícími kolegy a bývalými žáky,zpočátku je to deprimující,žertovnou zkušeností jsou také návštěvy rekvalifikačního kurzu,kde vám přednáší váš bývalý žák nebo sedíte se svým bývalým žákem v jedné lavici...to psychicky osvěží....ikdyž ,jedna kolegyně se zhroutila,když ji "učil" bývalý žák-propadlík :-)
Požádejte prosím o Analýzu potřeb trhu práce v roce 2020, 2025 a 2030. Žádné s dřívějšími daty nemají pro rozhodování o oborech středních škol význam.
Okomentovat