Prediktivní analytika pro každého. I tak lze charakterizovat tuto sofistikovanou knihu, která je plně přístupná i čtenářům-„neanalytikům“.
Počítače lze ze záplavy dostupných dat doslova naučit predikovat chování konkrétních jednotlivců, například zákazníků, internetových uživatelů, pacientů a pojištěnců, voličů, studentů, zaměstnanců, dlužníků, podvodníků či zločinců – a chytré firmy tak již činí: např. modelují, kdo pravděpodobně klepne myší na reklamu, provede nákup, hodlá ukončit smlouvu, podvádí nebo v blízké době zemře – což se zvláště v oborech jako je marketing a prodej, finanční či pojistné riziko, zdravotní péče, filtrování spamu nebo boj s kriminalitou, nesmírně počítá.
Autor ve čtivé knize představuje nejzajímavější existující aplikace a případové studie tvorby předpovědí i výzvy pro jejich další zdokonalování. Dozvíte se mimo jiné:
- proč dokázala banka Chase predikovat hypoteční riziko ještě před krizí,
- že lze určit, kdo zanechá studia nebo se rozvede, a to dříve, než si to sám uvědomí,
- proč dřívější odchod do důchodu zkracuje očekávanou dobu života,
- že hladoví soudci vynášejí méně příznivé verdikty a zločin na rozdíl od blesku udeří dvakrát,
- jak prodejní řetězec Target pozná těhotenství zákaznic a Hewlett-Packard, kdo z jeho zaměstnanců hodlá odejít,
- která slova v seznamovacích inzerátech zvyšují a snižují šance,
- jak počítač IBM Watson dokázal pomocí predikování správných odpovědí porazit vítěze obdoby televizní vědomostní soutěže Riskuj!,
- jak pomohly predikce Obamovi vyhrát volby v r. 2012,
- co predikuje BBC, Citibank, Facebook, Ford, Google, IBM, IRS, Match.com, MTV, Netflix, Pandora, PayPal, Pfizer, Telenor, U.S. Bank, Wikipedia.
Kniha byla po řadu měsíců bestsellerem č. 1 na Amazon v několika kategoriích, např. Business Planning & Forecasting.
Doporučená cena 349 Kč. Knihu s 15% slevou zakoupíte na www.albatrosmedia.cz.
Ukázky stran:
0 comments:
Post a Comment