Možná máme s tímto místem společného více, než nás na první dobrou napadne. Možná potřebujeme poodstoupit od sebe samých, abychom si uvědomili, že nejsme pupkem světa.
Pro vzácného hosta, pana Nikolase Soler Hotu, průvodce cizinců při návštěvě Velikonočního ostrova, jsme připravili několik otázek:
- Jak se promítají aktuální problémy Velikonočního ostrova do cílů ve vzdělávání? Udělali jste ve vzdělávání v posledních desetiletích nějaké důležité změny? Proč?
- Kdo učí učitele? Co musí dobrý učitel umět?
- Jak vypadá systém pro dítě? V kolika letech přechází od rodiny do vzdělávací instituce, kolik času tam tráví, co se očekává od rodičů?
- Jaká je skladba vyučovacích předmětů? Jaký je v jejich obsahu vzdělávání poměr toho, co se děti učí výhradně na ostrově a co se děti běžně učí i v jiných zemích na světě?
- Co se každý Rapanujec musí naučit jinde než ve škole?
- Kolik let je povinná školní docházka, kam mohou jít děti studovat po ukončení základního vzdělávání?
- Přináší vyšší vzdělání nějakou výhodu? Proč?
Poslechnout odpovědi a položit své otázky mohou všichni zájemci, kteří trefí do nově otevřené školy.
Akce probíhá v rámci kulturní návštěvy Královny Velikonočního ostrova, při které je partnerem pro vzdělávání Škola Můj Projekt.
Vzdělávání na Pupku světa
Úterý 2. září 2014, 16-18 hod.
Škola Můj Projekt, www.skolamujprojekt.cz
Schulhoffova 844/2, Praha Jižní Město
0 comments:
Post a Comment