Přečtěte si: V nově zateplených školách chybí čerstvý vzduch. Děti jsou unavené

středa 30. července 2014 ·

Moderní zateplování škol má nepříjemný vedlejší efekt, se kterým nikdo příliš nepočítal. V dokonale utěsněných budovách není čerstvý vzduch. A děti jsou unavené, nepozorné a dělá se jim špatně.

Z článku Markéty Březinové v iDNES.cz vybíráme:

Starými okny dříve profukovalo, ale těsnými plastovými okny vzduch neproudí. Pro třicet dětí v místnosti a ještě učitele to může být problém. „Dětem se může i zhoršit prospěch. Když jsou unavené, jsou náchylnější k tomu, něco chytit,“ říká Zuzana Mathauserová ze Státního zdravotního ústavu.

3 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
30. července 2014 v 12:05  

On ten čerstvý luft začíná chybět v našem školství jaksi i jinak, a to nejen v zateplených školách.

Nicka Pytlik řekl(a)...
30. července 2014 v 13:40  

Jenže ředitelé o problému s nedostatkem čerstvého vzduchu většinou nevědí, a tak ho neřeší.

Tak proč to těm ředitelům někdo neřekne. Nebo ať se taky do té školy, které ředitelují, zajdou někdy podívat.
Problém nejspíš spočívá v tom, že do škol jsou instalovány tak supermoderní stavební technologie, že s nimi projektanti nemají vůbec žádné zkušenosti, a nejsou schopni domyslet dopady na provoz školy a zkompetentňovací proces. Já tedy o plastových oknech ještě neslyšel. Proto si ani nedovedu představit, že by tam byla možná nějaká ventilace, nebo alespoň mikroventilace.
Řekl bych, že obecně jsou místnosti přetápěny nad únosnou mez. Osobně s tím mám trochu problém. V celém bytě normálně vůbec netopíme, v ložnici zavíráme okno jen když krajinu bičují větry a deště, nebo když venkovní teplota klesne hluboko pod mrazu.
Ve sborovně i učebnách neustále po někom vypínám topení, neustále větrám. Je s tím potíž. Tam, kde mi je v triku vedro, děti se v mikině zkřehlými prstíky nemohou trefit ani do mezerníku.
V každém případě v učebně na nějakých dvaačtyřiceti metrech čverečních a tomu odpovídajícímu objemu topí osmnáct počítačů plus dataprojektor. Kdyby jeden každý vyzářily sto watů, máme tady dva kilowaty jen to fikne. A k tomu ještě lidi, samozřejmě. Při intenzivní duševní práci, si snad každý dovede představitu tu výhřevnosti. Mizerné zatemnění navíc při orientaci oken učebny na západ způsobuje v odpoledních hodinách skleníkový efekt, a prostředí se stává silně neúnosným.
Proto dětem při klasifikaci automaticky poskytují dvacetiprocentní bodový bonus, jako anulaci duševního útlumu z důvodu subtropických studijních podmínek

Unknown řekl(a)...
31. července 2014 v 15:07  

byznys je byznys,jsou školy kde okna mění každou pětiletku o nátěrech zateplení ani nemluvě,každé tři roky nová barva,školy jsou dobrej byznys stát (obec,kraj)vždycky zaplatí...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.