Moderní zateplování škol má nepříjemný vedlejší efekt, se kterým nikdo příliš nepočítal. V dokonale utěsněných budovách není čerstvý vzduch. A děti jsou unavené, nepozorné a dělá se jim špatně.
Z článku Markéty Březinové v iDNES.cz vybíráme:
Starými okny dříve profukovalo, ale těsnými plastovými okny vzduch neproudí. Pro třicet dětí v místnosti a ještě učitele to může být problém. „Dětem se může i zhoršit prospěch. Když jsou unavené, jsou náchylnější k tomu, něco chytit,“ říká Zuzana Mathauserová ze Státního zdravotního ústavu.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
On ten čerstvý luft začíná chybět v našem školství jaksi i jinak, a to nejen v zateplených školách.
Jenže ředitelé o problému s nedostatkem čerstvého vzduchu většinou nevědí, a tak ho neřeší.
Tak proč to těm ředitelům někdo neřekne. Nebo ať se taky do té školy, které ředitelují, zajdou někdy podívat.
Problém nejspíš spočívá v tom, že do škol jsou instalovány tak supermoderní stavební technologie, že s nimi projektanti nemají vůbec žádné zkušenosti, a nejsou schopni domyslet dopady na provoz školy a zkompetentňovací proces. Já tedy o plastových oknech ještě neslyšel. Proto si ani nedovedu představit, že by tam byla možná nějaká ventilace, nebo alespoň mikroventilace.
Řekl bych, že obecně jsou místnosti přetápěny nad únosnou mez. Osobně s tím mám trochu problém. V celém bytě normálně vůbec netopíme, v ložnici zavíráme okno jen když krajinu bičují větry a deště, nebo když venkovní teplota klesne hluboko pod mrazu.
Ve sborovně i učebnách neustále po někom vypínám topení, neustále větrám. Je s tím potíž. Tam, kde mi je v triku vedro, děti se v mikině zkřehlými prstíky nemohou trefit ani do mezerníku.
V každém případě v učebně na nějakých dvaačtyřiceti metrech čverečních a tomu odpovídajícímu objemu topí osmnáct počítačů plus dataprojektor. Kdyby jeden každý vyzářily sto watů, máme tady dva kilowaty jen to fikne. A k tomu ještě lidi, samozřejmě. Při intenzivní duševní práci, si snad každý dovede představitu tu výhřevnosti. Mizerné zatemnění navíc při orientaci oken učebny na západ způsobuje v odpoledních hodinách skleníkový efekt, a prostředí se stává silně neúnosným.
Proto dětem při klasifikaci automaticky poskytují dvacetiprocentní bodový bonus, jako anulaci duševního útlumu z důvodu subtropických studijních podmínek
byznys je byznys,jsou školy kde okna mění každou pětiletku o nátěrech zateplení ani nemluvě,každé tři roky nová barva,školy jsou dobrej byznys stát (obec,kraj)vždycky zaplatí...
Okomentovat