Přečetl jsem za vás pamflet antidigitálního džihádisty Manfreda Spitzera „Digitální demence“. Trpěl jsem za vás, abyste vy nemuseli: Tato náboženská kniha, maskovaná za „neurovědecké poznání“, je klasickou ilustraci, jak můžete oklamat většinovou populaci, aniž byste k tomu potřebovali jakákoliv digitální média.
Z článku Michala Rybky v PCtuning.cz vybíráme:
Manfred Spitzer je často označován jako neurovědec a občas se v recenzích setkávám s tvrzením, že jeho názory jsou trochu přehnané, ale ta neurovědecká argumentace je nepochybně zajímavá. Jako člověk, který se neurovědami dvacet let zabýval, jsem trochu znervózněl, protože jsem o Manfredu Spitzerovi v životě neslyšel. Moc mi nepomohly ani citace jeho článků uvedených v knize, ze kterých to vypadalo, že je lokální hvězdou alespoň v Německu – ze 28 citací je pouze jedna anglická, zbytek vyšel jen v němčině. Dvacet z nich vyšlo v jediném časopisu, Nerveheilkunde, což mu na věrohodnosti zrovna nepřidává.
Nicméně není podstatné, co autor cituje, ale to, co zamlčuje. Jeho postoje klade trochu do pochopitelnějšího kontextu článek „Neurotheologie“ a přednáška „Wie ist Gott im Gehirn? Wirkt Gott über die Gene?“, které ovšem v knize zmiňovány nejsou. Ano, panem profesorem opovrhovaný Google na něj vyžvanil to, co nám ve své knize zatajil, totiž fakt, že je křesťanský aktivista. Kniha, která se tváří jako názorově neutrální boj fundovaného neurovědce s digitálním nebezpečím, jenž ohrožuje naše děti, je ve skutečnosti normální křesťanská agitační publikace, která by se měla prodávat spíš v obchodech s náboženskou literaturou. Jenomže právě tenhle fakt o sobě autor velice pečlivě tají, v knize samotné žádné reference na tohle neobjevíte. V principu mi nevadí, že si věřící pěstují vlastní filozofii, psychoterapii, anebo pedagogiku, ale vážně mě rozčiluje, když ideologii maskují za vědecké poznání.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Pro autora recenze: Hmm, .. mám ale jinou osobní zkušenost, která souhlasí s tím, co Manfred Spitzer píše.
Přehršel podnětů z jednoho druhu plochého média zpovrchňuje úsudek, na kterém se podílí rozum, i cit. Pokud se promešká doba přirozeného růstu (komplexní) osobnosti špatnou výchovou nebo ořezáním podnětů, způsobí to v mozku (v rozlišování, uvažování a chování) téměř nenávratné změny. Pro vztahově zraněné děti jsou sociální sítě "krabičkou první pomoci" a stávají se stávají náhradním pojítkem pro navazování vztahů, které zůstávají převážně na "instatntní" úrovni. V dospělosti mohou sice plnit jistou datovou výměnu, ale stávají se kompenzačním vztahovým prostředím pro slabou osobnostní a sociální zralost mládeže.
Shodou okolností je výše uveden článek, který v krátkém výřezu popisuje něco podobného. "Každé zaměstnání se podpisuje na rysech osobnosti. Jsou to relativně stálé vlastnosti a schopnosti člověka. Dnes víme, že jde o možné změny morfologické struktury mozku. Například londýnští taxikáři mají o 15 % větší hippocampus, což je nervová struktura sloužící orientaci v prostoru, dnes to řidičům poskytuje navigace."
A pro ostatní: http://echo24.cz/a/wRZpe/digitalni-demence-2-clovek-sam-se-svym-pristrojem
To jsme to dopracovali, když označení "křesťan" anuluje odbornost a vzdělání...
Okomentovat