Do vážných problémů se dostal druhý pastor AC v Ústí nad Labem David Kafka, když jako učitel na střední škole a člen maturitní komise nenechal projít maturitou palestinskou studentku. Její otec usiluje o výpověď pro Davida a zdá se, že vedení školy i kraje muslimskému otci zbaběle ustupuje.
Přijde mi značně neadekvátní, ze strany školy nedokladovatelné (říká, že "jiní" si stěžují také, ale paní ředitelka Zoubková to nedoložila žádnými důkazy), dost možná i protiústavní (viz Preambule Ústavy a paragraf 8 o náboženských svobodách - priorita zájmu menšiny na úkor většiny).
Níže dopis učitele Davida Kafky a ZDE skandální dopis ředitelky Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické v Ústí nad Labem PhDr. Miroslavy Zoubkové. Pokusil jsem se jí dnes zavolat. Její reakce mne nepřekvapila. Možná budete mít více štěstí? Mobily na paní ředitelku: 602 635 606, 776 048 430.
Milí přátelé,
Do vážných problémů se dostal druhý pastor AC v Ústí nad Labem David Kafka, když jako učitel na střední škole a člen maturitní komise nenechal projít maturitou palestinskou studentku. Její otec usiluje o výpověď pro Davida a zdá se, že vedení školy i kraje muslimskému otci zbaběle ustupuje. David píše:
Zdravím Tě.
Chtěl bych Tě i na základě povzbuzení několika pastorů požádat o modlitby v jedné záležitosti týkající se mé osoby, mé rodiny, ale myslím, že i našeho sboru či naší církve.
Letos o maturitách naše komise musela udělit jednu nedostatečnou z češtiny při ústní zkoušce jedné žákyni muslimského vyznání. Celkem šikovná holka, nikdy jsem s ní neměl žádný konflikt, z mého pohledu jsme spolu pěkně vycházeli celé čtyři roky (stejně i s jejími dvěma palestinskými bratry, kteří byli ve stejné třídě). Ještě dva dny před ústní zkouškou mě potkala na ulici a když se dozvěděla, že jsem nechal projít její ne příliš zdařilou slohovou práci, prohlásila, že jsem nejlepší učitel pod sluncem). Situace se ale logicky změnila po nezdařené zkoušce, a to dost radikálně. Tatínek ještě to samé odpoledne dorazil na školu, vtrhl do maturit a začal vykřikovat, co si to dovolujeme. Jelikož jsem zde já osobně (jako zkoušející) nebyl, navštívil mě opět další pracovní den hned ráno, když jsem začal výuku někde u druháků. Zabušil na dveře a poté mě vyzval: "Pojď ven!" Na chodbě mě ke slovu vůbec nepustil, dozvídal jsem se pouze cosi o tom, že jsem rasista, že za všechno může "můj kostel" atd... Stál jsem tam shovívavě a hleděl na něj, musím říct, že mě Bůh v tu chvíli hodně posílil, škola se doslova otřásala pod mohutnými výkřiky. Po nějaké době tohoto monologu jsem mávl na zástupkyni, která se sama bála přiblížit a odvedli jsme tatínka s jeho dětmi k vedení školy, tam jen křičel, ať se mě rychle zbaví, protože já jsem nositel "veškerého zla" (cituji).
Teď uděláme střih. Školský úřad v Ústí nad Labem tedy dostal do rukou stížnost na mou osobu a maturitní komisi. Žákyně si zde nestěžovala už jen na maturitu, ale na to, že jsem před čtyřmi lety neadekvátně odučil Arabskou říši, že jsem zaujatý proti islámu a proti jejich rodině; že příliš tahám náboženství do školy a že chce připomenout, že na mě už byly v této oblasti stížnosti v minulosti... My jako celá komise jsme napsali vyjádření na Školský úřad, kde jsme podrobně vysvětlovali průběh celé maturitní zkoušky včetně otázek a odpovědí, které padly. Úřad trochu nevěděl, co s tím, protože tatínek vyhrožoval medializací, dopisem ombudsmanovi, ale také hladovkou před ambasádou. Nakonec tomuto nátlaku úřad ustoupil a i když nikomu z celé maturitní komise nedal vědět, že by pochybil, zkouška byla anulována a toto pondělí ji vykonala znovu. Vytáhla si tutéž maturitní otázku a s téměř hraničním počtem bodů prošla.
Dávám si dnes všechna ta slova a některá další dohromady.
Už když celý incident začal, vnímal jsem, že mě Pán vede do Skutků a ukazuje mi na "odvolání se k císaři". Tenkrát jsem ještě netušil, jaký směr to vezme, ale zatím vnímám, že nemohu podepsat, že jsem zanedbal pracovní povinnosti, jak v dopise zní s následkem možného rozvázání pracovního poměru. Navíc, když si najdeš paragrafy, které jsou na konci zmiňovány, zjistíš, že jsem "odsouzen" za to, že jsem nedostatečně na své žáky duchovně a mravně působil (Školský zákon z roku 2008, §1, odst. 2, písmene a).
Je to atmosféra strachu, protože z toho, co jsem vyslechl, vyzněl nátlak, který tatínek vyvinul na školu a úřady jako ultimátum. Zaměstnavatel mi nemůže dát okamžitou výpověď, ale pakliže mi předá tento dopis, do šesti měsíců mě může okamžitě vypovědět. Na druhé straně je to věc, která nabírá významnějších důsledků a týká se vůbec svobody vyznání v naší zemi.
Zkuste si představit obdobnou situaci v islámské zemi: Myslíte si, že by si křesťanský otec dovolil totéž? Můžete si to jen představit. Islám zakazuje studovat dívkám, tím spíše křesťankám. Myslíte si, že by islámští odpovědní byli tak zbabělí jako ti z Ústí nad Labem? Každá tolerance musí mít své hranice, nechceme-li, aby byla druhou stranou zneužita a využita. Je to další signál o sílícím nebezpečí islámu a zbabělosti odpovědných. Nehledejme potom vinu v islámu, ale v nás samých, kdy pod pláštíkem ochrany lidských práv a svobod pro všechny, jsou aktivnější a agresivnější skupinou práva druhých pošlapána. Zvláštní to sebezáhubné mlčení médií, když jsou ohrožována práva většin a ta okamžitá aktivita, když jsou ohrožována práva menšin, často jen v náznacích. Chováme se stále více jako nenormální, nemocná společnost, která jakoby už zcela ztratila pud sebezáchovy. Kolik takových lekcí a varování ještě bude potřeba, nebo už jsme za hranicí možného, záchranného návratu? Doby volání o pomoc v nouzi, kterou jsme si zavinili sami a kdy jsme se pomoci i někdy dočkali, jsou už pryč. Věřím, že Evropa má stále sílu k návratu ke svým křesťansko-židovským kořenům, pokud na odpovědná místa nastoupí skutečně odpovědní a ne strašpytlové a zbabělci!
Převzato z autorova blogu
Jan Šinágl: Neuvěřitelné chování otce muslimské studentky v Ústí nad Labem a zbabělost odpovědných!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
43 comments:
Plně vypovídající o současném přístupu ve školství. Nikde není totiž psáno v jakém rozsahu je třeba učit o Arabské říši a islámu. Já třeba zdůrazňuji zhoubnost vyhraněného islámského práva šaria, islámský fundamentalismus, nerovnoprávnost žen v islámu, islámský terorismus, 11. září,....Taky se to nelíbilo jedné albánské rodině z Kosova.
V případu se směšují dvě věci — odvolání proti výsledku maturitní zkoušky a déletrvající problémy pana učitele Kafky na této střední škole.
Žákyně měla právo se proti rozhodnutí maturitní komise odvolat, pokud však krajský úřad toto odvolání zamítl, "anulování" zkoušky paní ředitelkou je naprostý nesmysl a procesní paskvil, kterým by se měla zabývat především inspekce. Emotivní (až hysterické!) výlevy rodičů neúspěšných maturantů už jsem taky zažila, a vůbec to nemuseli být muslimové.
Vytýkací dopis paní ředitelky však na rozdíl od pana Šinágla za "skandální" nepovažuji. Je zřejmé, že už v předchozích letech si rodiče na přepjatý náboženský zápal pana učitele stěžovali, existují zápisy z konkrétních třídních schůzek. Není tedy pravda, že tato upozornění jsou nepodložená či anonymní.
Podle mého názoru by učitel měl striktně dodržovat politickou i náboženskou neutralitu. Vlastní názor předložit, ale vždy dát prostor i k prezentaci názorů odlišných. Při vší úctě, nepřála bych si, aby mého syna učil češtinu a dějepis pan Kafka.
"Podle mého názoru by učitel měl striktně dodržovat politickou i náboženskou neutralitu. Vlastní názor předložit,..."
To se ale popírá. Buď dodržím neutralitu a řeknu, že Islám je stejně hodnotné náboženství jako křesťanství a že se rozšíření Islámu není třeba obávat (budu vlastně lhát) nebo řeknu například, že Hamás jsou islámští teroristi a Izrael na ně útočí po právu a že se Islámu je nutno obávat, protože z jeho rozšíření nebude nic dobrého.
Je-li něco nebezpečné, nedá se to zatajovat a omlouvat kvůli politické korektnosti.
Musíme si vybrat. Všichni. Jak chceme, aby to v Evropě vypadalo za pár let.
Myslela jsem to trochu jinak. Učitel má pochopitelně právo na své politické, občanské i náboženské postoje. Pan učitel Kafka nechť si vyznává křesťanství podle svého gusta, ale ať se ve svých náboženských projevech prosím trochu mírní — podle vyjádření ředitelky se zdá, že to nevadí jen muslimským rodinám.
Já na přímo položenou otázku taky žákům "přiznám", že jsem protestantského vyznání. To ale v žádném případě nesmí znamenat, že budu jakkoli zesměšňovat ateisty/jinověrce.
Paní Danková, já bych si na hodnocení působení pana Kafky počkal do okamžiku, než se i on k dopisu ředitelky vyjádří. Do té doby je to jen výrok jedné strany, nechť je slyšena i strana druhá. U paní ředitelky bych měl navíc pochybnosti, zda je objektivní, když její předchozí jednání (po neúspěšné zkoušce) neslo známky nadržování jedné straně.
A pokud jde o mírnění náboženského zápalu pana Kafky (já bych tedy použil spíš formulaci "zápalu pro věc víry", náboženství je něco jiného), to na Ježíše zkoušel už Petr, jak asi jako protestantka víte (Mat 16, 22-26). Ještěže se Ježíš nenechal ukecat.
Ano, nechť je slyšena i druhá strana - tak ať pan Šinágl laskavě brzdí ve výrazech jako "skandální dopis ředitelky", když se jedná o zcela běžný vytýkací dopis, který se navíc týká širšího kontextu celého případu.
Jsme učitelé na sekulárních a apolitických školách, naše víra patří do soukromí. Nesouhlasím s hysterickou reakcí neúspěšné maturantky a jejího otce, postup ředitelky ("anulování" maturitní zkoušky) je zcela jistě chybný, ale přihřívat si na tom polívčičku vlastního náboženského fundamentalismu je podle mne nepřípustné.
Původně jsem chtěl napsat, že mne překvapilo, že v Ustí mají ještě poád školský úřad.
Pak jsem se chtěl pozastavit nad časovou sousledností maturitního incidentu a přetečení poháru s učitelovým zapálením pro upřednostnění některých informací na úkor jiných. Úplně se děsím, až vyjde najevo, že moje pojetí otázky používaných operačních systémů je nevyvážené, a že některé uživatele jiných systému uráží moje zmínky o jejich nevýhodách.
Pak jsem chtěl vyslovit údiv nad tím, že po střední škole, řekněme spíše dívčí, pobíhá emočně rozbouřený chlap, aniž by kdo věděl, jak se tam dostal, jak s ním naložit, a jak jej z té školy dostat pryč, než způsobí neplechu.
A velmi by mne zajímalo, podle kterého ustanovení a v jakých případech se anuluje výsledek maturitní zkoušky, jak se postupuje při jejím opakování. Ale možná to funguje tak, že co zákon nezakazuje, je povoleno. Kdo třeba byl předseda komise u toho opakování, co na to ten anulovaný předseda a staronoví členové maturitní komise. Spí se jim dobře? Co se udělalo z původním protokolem o maturitní zkoušce, co na to inspekce, zřizovatel, právní oddělení mšmt a jak se činí orgány činné v trestním řízení. Kolik je sazba za pozměňování úřední listiny, nebo jak se tomu říká.
Znovu jsem chtěl zopakovat, že obdobné vlomení se do práce maturitní komise je prasárna nejhrubšího zrna.
Neudělám to, protože už zase začínám mít strach vyslovit svůj názor a především žít podle zákonů této země.
Jen mne ještě napadlo, mají-li ve školním řádu napsáno, kolik času se má tomu kterému tématu věnovat. Když už mají řád asi na třiceti stranách a mimo jiné se tam uvádí že:
1. Jako účastníci silničního provozu jsou povinni chovat se ukázněně a ohleduplně, aby svým chováním neohrozili život a zdraví, dále neohrozili plynulost silničního provozu a bezpečnost chodců i vozidel.
2. Přizpůsobit své chování zejména charakteru a technickému stavu chodníků či vozovky, případně cesty pro pěší. Dále je nezbytné přizpůsobit své chování povětrnostním podmínkám.
3. Při chůzi si počínat opatrně, neběhat, neskákat, předcházet úrazům. Při chůzi po schodišti se vždy přidržovat instalovaného zábradlí.
4. Používat výhradně vyhrazených cest, přechodů, vchodů, východů, chodníků, které jsou k tomu určeny. Respektovat zákazy vstupu a průchodu. Nezkracovat si cestu vnitřními prostory objektů.
5. Vozovku vždy přecházet pouze po vyznačeném přechodu a to v kolmém směru. Před vstupem na přechod jsou žáci povinni se přesvědčit, zda mohou vozovku přejít, aniž by ohrozili sebe či ostatní účastníky provozu.
6. Na přechodu pro chodce chodit po pravé straně.
7. Po vstupu na přechod musí co nejrychleji přejít na druhou stranu, na přechodu se bezdůvodně nezastavovat a zde se nezdržovat.
8. Je zakázáno překonávat zábradlí či jiné zábrany na vozovce.
9. V případě nutnosti chůze po vozovce je nezbytné použít levou stranu vozovky a to maximálně ve dvojici!
10. Řídit se pravidly provozu na pozemních komunikacích, popř. pokyny policisty či pokyny osoby oprávněné k řízení provozu na pozemních komunikacích.
11. Řídit se dopravními značkami.
12. Při cestě na praktické vyučování je zakázáno užívat vlastního motorového vozidla!!
13. V areálu nemocnice dbát zvýšené opatrnosti vůči projíždějícím vozidlům.
14. Je vhodné nosit stále při sobě průkaz pojištěnce.
15. Při přesunu na praktické vyučování je zakázáno užívat omamné látky a pod jejich vlivem nastoupit na určená pracoviště!!
Jen jsem tam nějak nenašel seznam povinné výbavy příruční lékarničky, počet papírových kapesníků, a kdy je nutno si vzít deštník a kdy sluneční brýle.
A vyloženě postrádám zákaz močení a kálení mimo místa k tomu určená.
A taky by mne zajímalo, jestli si už ředitelka té ústecké zdrávky balí svých pět fidládek.
Přihřívání si jakékoli polívčičky není, paní Danková, opakuji NENÍ souměřitelné s tím, co se událo.
I kvůli těmto maturitním prasárnám tu pak máme ty stamilionové státně jednotné taškařice.
Hele, a to takové děvče normálně absolvuje povinnou praxi v nemocnici? Byl jsem nedávno na zákroku a souseda na pokoji s letitou kýlou v šourku žákyňky opečovávali velmi svědomitě.
Pane Pytlíku, četl jste ten inkriminovaný vytýkací dopis? http://www.sinagl.cz/images/UnL_Zoubkova_Kafkovi_270614.pdf
Zdá se, že opravdu nejde o to, že pan kolega Kafka věnoval výkladu biblických dějin více vyučovacích hodin, než měl předepsáno v ŠVP. Já například věnuji judaismu-křesťanství-islámu také velkou pozornost, přiznávám, že na úkor egyptské mytologie :-), a dosud si na mne nikdo nestěžoval. Jestli nebude problém spíše v tom, že místo výkladu o národním obrození nabádal pan Kafka budoucí zdravotní sestry, aby si až do svatby chránily své panenství. Promiňte, ale to je tedy vážně dost velký bizár... sama bych pana Kafku za kolegu ani učitele svého dítěte nechtěla.
S protesty proti výsledkům maturitní zkoušky se poslední dobou roztrhl pytel, naše škola se s jednou takovou absurdní stížností potýkala rok! To, že ředitelka zasáhla nesmyslně, možná i zbaběle, je zřejmé. Působení pana učitele Kafky ale rovněž vyvolává pochybnosti, a to nejen ve vztahu k žákyni islámské víry.
Co kdyby otec nebyl muslim ale křesťan nebo ateista?
Také by se všichni pohoršovali?
Koukám, že se islámská paranoia úspěšně vetřela i na českou školu.
Petře Procházko,
Jako rodič chci pro své děti učitele především dobré, ať už mají diplom z Pedf, zemědělky nebo certifikát o absolutoriu z mateřské školy.
Doufám, že učíte také o křesťanském fundamentalizmu.
Dopis paní ředitelky jsem si přečetl. Abych byl spravedlivý, uznávám, že stížnost rodičů stran doporučení odmítat sexuální aktivity skutečně mohla být na místě. Na dopisu jsou ale podle mého soudu opravdu dvě věci skandální.
1. Uvádí, že něco o výuce před několika měsíci či roky (píše se o výuce během celých čtyř let) bylo zjištěno na základě dopisu z června tohoto roku. Zjistit lze pouze přešetřením, vyslechnutím svědků, požadováním vysvětlení, což těžko proběhlo. Paní ředitelka zde zaměňuje obvinění a usvědčení, což považuji v právním státě za skandální.
2. Vytahuje na pana Kafku kauzu starou více než dva roky, která se zpola opět zakládá na stížnosti (zápisu z třídních schůzek 3.A), k němuž chybí projednání (to bylo jen u 1.B).
Věta "nevhodnými projekcemi (...) ukazujícími islám jako náboženství, podporující diskriminaci žen, násilí a terorismus" je skandální sama o sobě, protože znamená, že ukazovat pravdu o islámu považuje ředitelka za nevhodné.
Dagmar Danková
"více hodin, než měl předepsáno v ŠVP"
Nevím, při tvorbě ŠVP jsem nezachytil informaci, kolik hodin věnovat nějakému tématu. Možná máte na mysli vlastní tématické plány, ale ty nejsou povinné.
29. července 2014 14:03
Asi by Vás pobyt v Afganistanu nebo v oblastech ovládaných IS (ISIL) vyléčil
Vážený pane Tajný učiteli - 29. července 2014 14:07
To víte, že učím. O inkvizici se rozvykládám až až. Nemusíte mít obavu.
Pane Procházko, my třeba v ŠVP orientační počet hodin k jednotlivým tematickým celkům máme. Například na celé dějiny starověku počítáme zhruba s třiceti vyučovacími hodinami, takže je celkem jasné, že pokud věnuji větší pozornost syropalestinské oblasti, pochopitelně pak musím něco jiného vynechat či výrazně zestručnit. To je ovšem v pořádku, a panu kolegovi tento přístup v nejmenším nezazlívám.
Učitel ale není politik ani kazatel — své občanské postoje ani víru NESMÍ žákům vnucovat, to je základní pravidlo sekulární a apolitické školy. Ano, islámský fundamentalismus je velké nebezpečí, ano, žáky na to upozorním, vysvětlím vývoj a příčiny... ale pokud mám ve třídě albánské děti z Kosova, poprosím je taky, aby nám o své víře povyprávěly ze svého pohledu. Nedat jim tuto možnost a valit místo toho do zblbnutí z youtube stažená videa (např. Fitnu Geerta Wilderse) je s prominutím šílenost.
Tak didaktiku dějepisu jsme probrali, a teď zpátky k podstatě.
Už tu ředitelku vyrazili? Nebo se čeká až na přípravný týden?
Věta "nevhodnými projekcemi (...) ukazujícími islám jako náboženství, podporující diskriminaci žen, násilí a terorismus" je skandální sama o sobě, protože znamená, že ukazovat pravdu o islámu považuje ředitelka za nevhodné.
Pane Hučíne, jak víte, že ta videa opravdu nebyla "nevhodná" a že opravdu ukazovala pravdu o islámu?
Dagmar Danková:
"místo výkladu o národním obrození nabádal pan Kafka budoucí zdravotní sestry, aby si až do svatby chránily své panenství. Promiňte, ale to je tedy vážně dost velký bizár... "
Dopis p. ředitelky:
"Dále si rodiče stěžovali, že jste doporučoval žákyním, aby odmítaly sexuální aktivity."
Je to přesně totéž?
Nevím, jak jinde. Ale u nás se stížnosti rodičů během rodičáků stávají běžné - za školní rok, tedy 2 schůzky, vím o stížnosti na 4 vyučující. Ty se ale projednávají skrytě, mohlo jich být víc. Přitom paltí pravidlo: rodiče mají pravdu. Navíc nás žáci všech tříd hodnotili formou anonym.ankety v 10 ukazatelích. Zde se dá na každého najít doklad o jeho nedostatcích (mapř. Slušnost: průměrný výsledek asi 78, u několika žáků 10 bodů)
Pane Jenyku, jak článek pana Šinágla, tak celá tato diskuse je samozřejmě čistě spekulativní. Pan Šinágl vidí v jednom rozčíleném otci hnedle snahu muslimů porobit českého učitele, my se tady bavíme o tom, zda "4 hodiny na výklad Starého zákona" jsou hodně nebo málo. Nikdo z nás ve skutečnosti poměry na té škole nezná.
Můj DOJEM je takový, že jakmile se někde objeví "muslim", úplně ztrácíme smysl pro proporce. Naštvaných studentů (a jejich rodičů) odvolávajících se proti výsledku maturitní zkoušky jsou mraky. Jasně, ředitelka neměla žádnou pravomoc nepovedenou maturitu "anulovat", dívka měla v září složit opravnou zkoušku a byl by klid. Dělat z toho "střet civilizací" je prostě nesmysl.
Dívala jsem se na nějaké stránky pana Kafky (https://www.youtube.com/watch?v=Ad-0nj-OIvc&list=PL9lbC8Drnm6GI_D1SI9NWFYh0p7VCPMte), je to milý, ale zřejmě hodně naivní křesťan, umím si představit, že některým žákům/rodičům/kolegům může lézt na nervy. Ne, nemyslím si, že si zaslouží vyhazov, ale rozhodně by měl ve svém "misijním úsilí" (VTIP, kdyby mě opět někdo chytal za slovíčko) VE ŠKOLE hodně brzdit. Ve volném čase ať přednášky o víře klidně pořádá, to je úplně v pořádku.
Ad p. Sotolář:
Protože islám:
1. podporuje diskriminaci žen
Viz např. 4. súra Koránu, kde se praví mj.: "Muži zaujímají postavení nad ženami proto, že Bůh dal přednost jedněm z vás před druhými, a proto, že muži dávají z majetků svých ženám. A ctnostné ženy jsou pokorně oddány a střeží skryté kvůli tomu, co Bůh nařídil střežit. A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a bijte je! Jestliže vás jsou však poslušny, nevyhledávejte proti nim důvody."
Dále např. podle práva šaría má svědectví muže větší váhu než slovo ženy. Je potřeba tří žen, aby jejich shodné svědectví mělo stejnou váhu jako svědectví jednoho muže.
2. podporuje násilí
Od počátku klasického období mezi devátým a jedenáctým stoletím dělí islámští právníci svět na dvě části, totiž na „dům islámu" a „dům války". Toto dělení nevychází z toho, že někde žije mnoho, či dokonce většina muslimů, nýbrž z toho, kde vládne -- formou šaríi -- nebo nevládne islám. Nejde tedy o dichotomii náboženskou, nýbrž politickou. Zmíněné dvě části světa spolu přirozeně válčí tak dlouho, dokud dům války nezanikne a islám neovládne svět (osmá súra, v. 39, a devátá súra, v. 41). Podle klasického učení přitom má světové muslimské společenství povinnost vést proti bezvěrcům válku, dokud se neobrátí nebo nepoddají. Tato válka se nazývá džihád. Jak kategoricky praví slavný učenec čtrnáctého století Ibn Chaldún: "Džihád je v islámu zákonem předepsaný, protože má universální poslání a probíhá, aby se veškeré lidstvo dobrovolně či nuceně obrátilo k islámskému náboženství."
3. podporuje terorismus
Terorismus je radikální forma džihádu.
q. e. d.
Já v téhle souvislosti ani tak nauvažuji o islámu, ale spíš o tom, co jsem kde řekl. Např. koncem června se mi v jedné třídě přihlásily na opravu 3 žákyně. První z nich se jmenuje Sára, tak mě napadlo zeptat se jí na závěr, jestli to souvisí s tím, že je věřící. Není. Pak jsem se zeptal i druhé a třetí dívky. Poslední věřící je, ta jediná má vysvědčení 1 (ty předchozí úspěšně uhájily 3). V této třídě jsem už mluvil o tom, že jsme věřící. Nepřišel už dopis od rodičů-ateistů některého čtyřkaře? Třeba ne, ale mohlo by se to stát. Asi bych nedostal dopis od p. ředitele, ale šel bych na kobereček. Měl bych si dát pozor na pusu, asi už by se toho našlo víc.
Já bych pro Vás, pane kolego Jenyku, jednu radu měla (je maličko "lechtivá", ale Česká škola to snad unese):
Religion is like a penis
It's okay to have one
It's okay to be proud of it
HOWEVER
Do not pull it out in public
Do not force it on children
Do not write laws with it
Do not think with it
Pane Hučíne,
myslím, že by nedalo velkou práci vybrat pár citátů z Bible a příkladů z dějin, abychm postavili křesťanství do jiného světla, ale já se ptal na něco jiného.
Jak můžete vědět, zda ta videa opravdu nebyla nevhodná? Nebo proti islámu jsou vhodná všechna? Účel světí prostředky?
Pro pana Pytlíka
Vyšlo najevo, že nestandardní opakování maturitní zkoušky neumožnila ředitelka školy, nýbrž krajský úřad:
"Přestože hodnocení komise bylo jednoznačně ve smyslu, že žákyně nevyhověla podmínkám, úřad dle zákona vyhodnotil průběh tak, že mohlo dojít k jiným skutečnostem majícím vliv na průběh zkoušky a nařídil její opakování," sdělila mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.
"Jinými skutečnostmi" má na mysli, že úřad neměl možnost přezkoumat rozpory v tom, jak průběh zkoušky popisuje studentka a jak maturitní komise.
"Žadatelka tvrdí, že jí byly kladeny nevhodné otázky s rasistickým podtextem. Komise tvrdí, že dotazy historické a geografické, vztahující se i k židovství, souvisí s autorem a jsou kladeny běžně. Jelikož nelze objektivně dát za pravdu jedné či druhé straně, bylo žadatelce umožněno zkoušku opakovat," dodala mluvčí Hanáčková.
To je ovšem přece alibistický přístup pro krajské úřady typický — u nás se letos jedna maturantka naučila vzorovou slohovou práci do angličtiny sakumprásk nazpaměť, což hodnotitel pochopitelně poznal a po zásluze ohodnotil, ale krajský úřad uznal studentčinu námitku, že "nikde není upozornění, že se nesmí reprodukovat předem naučené texty". A máte to - muslim nemuslim.
Ten případ je podivný, to bez pochyb, ale nesouhlasím s jednoznačnou islamofobní interpretací pana Šinágla. BTW, dát do závěru článku o otci, který bojuje za uznání maturity své dcery, větu "islám zakazuje dívkám studovat", to už vyžaduje pořádnou dávku zaslepenosti ;-).
Pokud jsem kontext dobře pochopil (obsahem otázky byl rozbor díla, výsledkem byl počet bodů), jednalo se ústní zkoušku státní části maturity z češtiny.
Slovy majora Borovičky se ptám:
"Jak je to možné?!
Jak je možné, že někdo může zpochybnit absolutně objektivní zkoušku provedenou podle přesně stanovených kritérií a hodnocenou nezávisle dvěma certifikovanými hodnotiteli?
Záznamy hodnotitelů se archivují 45 let, oba pak na jejich základě vytvoří a podepíší výsledný protokol o výsledku zkoušky, předseda maturitní komise pak stvrzuje, že zkouška proběhla podle vyhlášky.
Podle Cermatu je hodnocení zkoušek státní části naprosto objektivní, zkoušející procházejí dlouhým školením a při závěrečných zkouškách musí prokázat, že hodnotí přesně podle předepsaného manuálu. Teoreticky by měli fungovat jako roboti, naprosto nezávislí na jakékoliv subjektivitě.
Pokud kdokoliv připustil, že při hodnocení došlo k chybě zpochybňuje tím celý princip státní maturity. To je sakra vážný problém, není-liž pravda?
To pak logicky znamená, že navzdory tlustým manuálům, školením a certifikátům jsou zkoušky stejně ovlivněny osobou hodnotitele, jako bývaly ty původní "školní" - mnohokrát odsuzované.
To pak... ale... proboha...! Ježíšmarjá!!!
Ano, skutečně si myslím, že ani písemné práce, ani ústní zkoušky nemohou být hodnoceny absolutně objektivně. Logicky z toho vyplývá, že do státních maturit nepatří.
Pokud by někdo zpochybnil zkoušku kvůli formálním pochybením (zkrácený čas na přípravu, nepřítomnost zkoušejícího s certifikátem ap.), lze opakování zkoušky akceptovat.
Ovšem z pohledu státních maturit je zpochybnění zkoušky kvůli "omylu" zkoušejících skutečně obrovský průšvih. Dle prosté logiky to znamená metodologický výbuch s nedozírnými následky.
Jsem realista. Takže předpokládám, že tento letní šrapnel upadne v zapomnění a ten nesmyslný maturitní sentinel se zase tak ňák povalí dál...
Pro srovnání: Asi v oce 1980 jsme s kolegní zkoušeli dívku u tehdejší tzv postupové zkoušky. Dívka dostala 5 a znamenalo to, že nemůže konat opravné a postoupit do alího ročníku. Odpoledne dorazil do školy její rozzuřený otec. Mě už nezastihl, kolegyně se zamkla v kabinetě, on kopal do dveří kabinetu a řval na ní. Byl prý předsedou OV Svazarmu. Nikdo se mě dál na zkoušení neptal, 5 platila, dívka odešla na učiliště. To byla doba normalizace, totalita. Hádejte, jak bych asi dopadl dnes?
Tak už tu ředitelku vyrazili?
Nebo si tu kdekdo může doopravdy dělat kdeco?
Ještě má poslední reakce v této diskusi, neboť se odebírám na dovolenou mimo internet :)
Pane Sotoláři, samozřejmě nevíme, jaká videa pan Kafka pouštěl. Umím si představit různé důvody, proč by je někdo mohl považovat za nevhodné. V dopisu paní ředitelky je ale zmíněno jen to, že tato videa ukazují islám jako náboženství, které diskriminuje ženy, podporuje násilí a terorismus.
Kritériem nevhodnosti videí je tedy pro paní ředitelku jejich vyznění (pokud by jí vyznění nevadilo, nemá smysl se o něm vůbec zmiňovat). Vyznění ovšem, jak už jsem uvedl v předchozím příspěvku, je v souladu se skutečnou povahou islámu.
Logicky z toho vyplývá, že paní ředitelka považuje za nevhodné podávat žákům určité informace, které jsou přitom pravdivé.
Pokud jde o křesťanství, můžete zkoušet nějaké "nepříznivé" úryvky najít, jen podotýkám, že křesťanství je definováno Novým zákonem, takže stačí začít od Matouše, to se čte dobře. Ve jménu křesťanství se napáchalo mnoho zvěrstev, o tom žádná, podstatné je, že biblickému křesťanství odporují a v současnosti všechny křesťanskéá autority podobné ukrutnosti a nespravedlnosti odmítají. Zato islámské autority se ideologie násilí drží.
Kolego Pytlíku, asi bude potřeba se zeptat pana Šinágla nebo pana Kafky, jak kauza postupuje. Ale návrh na odvolání už padl.
Všem diskutujícím se omlouvám za příspěvky poněkud mimo téma a přeju příjemné léto!
nařídil její opakování
Aha. Teď jsem si Vás, paní Danková, přečetl. A že jsem tak smělý, podle jakého zákona vstupuje zřizovatel do průběhu státní maturitní zkoušky.
Kdo z učitelů rezignoval na svoji pedagogickou čest, vohnul hřbet, až mu prdel vylezla z trenýrek, a propůjčil se k té opakovací prasárně?
Už ta ředitelka rezignovala na svoji funkci?
Jak asi v té škole vylezou v září před žáky a budou hlásat moudra o etice a morálce? Fuuuj
To se, pane Pytlíku, skutečně tážete nesprávné osoby — já se zasahováním krajského úřadu do autonomního rozhodování maturitní komise (a obzvlášť ve specifickém případě státní maturity z češtiny/cizího jazyka!) pochopitelně nesouhlasím. V celé této kauze spíš žasnu, že je to pro diskutéry na České škole taková novinka — já znám takových případů ve svém okolí několik, jeden (čerstvý, z letoška) jsem popsala výše.
Proto si nejsem vůbec jistá, zda je na vině ředitelka školy. Náš ředitel a jeho zástupkyně, která má u nás maturity na starost, byli po rozhodnutí krajského úřadu pořádně rozhození, protože právě oni v prvé řadě cítí, že z nás někdo dělá blbce. Vážně nevím, čemu pomohou výzvy pana Šinágla k odvolání ředitelky — upřímně, nepřipadá mi, že je pan Šinágl zrovna expert na školskou politiku, když obviňuje ředitelku, přestože pokyn k opakování zkoušky vydal krajský úřad.
Smutné mi na tom připadá hlavně to, že stěžovatelů na průběh maturitních zkoušek, jimž bylo — často nestandardně — vyhověno, už tady bylo pohříchu nemálo. Ale veřejnost to začne zajímat teprve, když se v titulku objeví "muslim". Přitom tento aspekt je v celém případu celkem podružný. Zajímat by nás mělo především to, co tak výstižně rozebral Hrabáč Kapský výše.
Neberte to, prosím, osobně, ale ta otázka byla hozena tak nějak do luftu. On to tady nikdo z těch zodpovědných nečte, totiž. A když čte, tak nereaguje, samozřejmě. A když reaguje, tak určitě ne veřejně, pochopitelně. To se nažhaví telefóny a mejly, a pikle se ukouvají, jen to sviští. Jak to vypadá, těch prasáren je kolem nás toliko, že až očka přecházejí a hlava jde celičká kolem.
Šmejdi, kteří byli do svých pozic instalováni jinými šmejdy a vzájemně se kryjí. Kšeftíky a přítelíčkování, dětičky se všemi stupni škol protláčejí. Ručka ručku meje. Organizované šmejdství.
Zažil jsem to počátkem devadesátých let. Už jsem to tu psal. Všichni, kteří se tenkrát té prasárny zúčastnili ať přímo či na pozadí, prožívají kariérně příjemný a bohatý pedagogický život, nebo už v klidu dožili důchodu, či se na něj v pohodě těší, hubu plnou etiky, morálky, učitelského poslání a standardů kvality profese učitele.
Jak říkám, jsme obecně v tak hlubokém předklonu, že už není patrno, jestli nahoře končíme hlavou nebo tím zadkem.
Pane Pytlíku, neberu si to osobně a Vaši frustraci chápu, taky jsem ve školství už nějaký ten pátek. Jen si nejsem jistá, zda tím správným hromosvodem je ředitelka zdravky z Ústí. Podle mne je z celé té kauzy otrávená úplně stejně jako my.
Vadí mi, že pan Šinágl zneužívá ten případ k tažení proti muslimské menšině. Přečtěte si prosím dopis, jímž vyzývá ministra Chládka k odvolání ředitelky Zoubkové (http://www.sinagl.cz/z-korespondence/4305-navrh-na-zvazeni-odvolani-reditelky-vyssi-odborne-skoly-zdravotnicke-a-stredni-skoly-zdravotnicke-v-usti-nad-labem-pani-phdr-miroslavy-zoubkove.html). Není tam ani slovo o tom, že by krajské úřady neměly znevažovat odbornost učitelů, kteří jediní jsou kvalifikováni k tomu rozhodnout, zda žák odmaturoval úspěšně či nikoli. Ne, jsou to samé výkřiky o obraně křesťanské civilizace, šermuje se Komenským... vážně se už delší dobu divím, jak je možné, že Jan Amos už dávno nevykopl náhrobní kámen :-(.
ředitelka zdravky z Ústí... je z celé té kauzy otrávená úplně stejně jako my.
To jako že, holkyy, mě to tak sebralo, že mám sto chutí si dát ještě jeden věneček. Nebo něco na ten způsob?
Za všechno, co se ve škole děje, odpovídá ředitel. Jako, že si někde něco usmyslel nějaký ouřada, je vedlejší. Všichni, kteří podlehli zhovadilosti nátlaku, nemají ve školství co pohledávat. Jak teď mohou žactvu kázat o nějakých hodnotách. Zvláště pak zdravotním sestrám!!!
Nějaké šináglovštiny tu jsou naprosto mimo, a jediný jejich smysl může být tak akorát v odvedení pozornosti od podstaty.
Jediné, čemu se ještě divím, je, že dodčený učitel nepodal už dávno trestní oznámení pro pomluvu. Byl-li doopravdy nařčen z rasismu. Sazba odněntí svobody na jeden rok (§ 284, tuším), a jestli děvenka osočovala i na netu, jsou to roky dva (§ 185). A pak kyberšikana, a tak.
Osmnáct jí už bylo, a neznalost zákona neomlouvá, chce-li žít v civilizované společnosti. I když o té civilizovanosti mám značné pochyby. Něco tak pokryteckého, jako je ten náš školní chlív, se jen tak nevidí. A co na to, krom ministerstva a inspekce, školští expertí, konzultantí, mluvčí a hlásiči jim podobní? Došla řeč?
Může mi někdo srozumitelně vysvětlit, co je závadného či bizarního na tom, když učitel doporučuje žákyním, aby odmítaly sexuální aktivity? To jim má doporučit, aby padly na záda s nohama do V před každým adolescentem, který je o to požádá? To by bylo v pořádku? To by se soudružce ředitelce a rodičům líbilo? Kam jsem se to proboha dostali?
Já sexuální abstinenci doporučuji všem žákům, pokud se mě zeptají, neboť je to jediná 100% antikoncepční metoda, nenakazí se pohlavně přenosnou chorobou, nehrozí nechtěné těhotenství a následné interrupce, zdravotní komplikace z hormonální antikoncepce aj. Jde jen o doporučení, tak v čem je problém???
"Ve jménu křesťanství se napáchalo mnoho zvěrstev, o tom žádná, podstatné je, že biblickému křesťanství odporují" Podobně se hájil komunismus. Není však zajímavé, jak snadné je možné ve jménu křesťanství páchat zvěrstva? I slova Koránu je nutné interpretovat z pohledu nomádské společnosti 7. století, křesťanství nelze číst až od Matouše, nikdy se přece Starého zákona nezřeklo. Především: Myslím, že v obou případech - křesťanství a islámu - je nutné stále odlišovat jejich fundamentalistické podoby. Jinak tu vytvoříme velice nesnášenlivou atmosféru.
Pane Blaho, Vy jistě znáte toto:
Přezkoumání průběhu a výsledků závěrečné a maturitní zkoušky
§82
(1) Každý, kdo konal
a) závěrečnou zkoušku,
b) maturitní zkoušku, kromě dílčí zkoušky společné části konané formou didaktického testu,
anebo byl z konání těchto zkoušek vyloučen,
může písemně požádat krajský úřad o přezkoumání průběhu a výsledku této zkoušky nebo rozhodnutí o vyloučení. Krajský úřad rozhodne o žádosti ve lhůtě 30 dnů ode dne jejího doručení, a to tak, že výsledek zkoušky změní, nebo zruší a nařídí opakování zkoušky, pokud zjistí, že při této zkoušce byly porušeny právní předpisy nebo se vyskytly jiné závažné nedostatky, které mohly mít vliv na řádný průběh nebo výsledek zkoušky; v opačném případě výsledek zkoušky potvrdí. Škola, v níž žák konal maturitní zkoušku, Česká školní inspekce a Centrum při plnění úkolů podle §80 odst. 3 poskytují krajskému úřadu součinnost při posuzování žádosti. Opakování zkoušky s výjimkou dílčí zkoušky společné části maturitní zkoušky konané formou písemné práce se koná nejpozději do 15 dnů ode dne vydání rozhodnutí, a to před zkušební komisí, kterou jmenuje krajský úřad. Opakování dílčí zkoušky společné části maturitní zkoušky konané formou písemné práce se koná v nejbližším možném termínu, který stanoví prováděcí právní předpis.
Myslíte, že když krajský úřad rozhodl dle zákona (neříkám, že správně) o opakování maturitní zkoušky a jmenoval novou zkušební komisi, že jim ředitelka měla vlastním tělem bránit v provedení zkoušky? Nebuďte bláhový!
Znám podobný případ. Stal se řediteli, kterého si velmi vážím. Schopný, slušný, rovný, rozhodně žádný "řiťolez". Velice se snažil rozhodnutí KÚ zvrátit, ale nepomohlo nic (pravda - správní soud prý nezkoušel). I když argumenty KÚ k opakování zkoušky byly zcela zrůdné.
Byl z toho tak špatný, že zvažoval odstoupení z funkce.
Přesvědčoval jsem ho ať to nedělá, jen by tím otevřel cestu k dosazení někoho "schopnějšího" - všeho schopnějšího.
Pro Hrabáče kapského:
Cermat učitele pouze metodicky připravuje, za vlastní hodnocení jsou zodpovědni konkrétní hodnotitelé. "Metodologický" výbuch se tedy nekoná, pouze třaskají šrapnely lidského selhání, a to většinou záměrného. To ovšem začíná už někde nahoře, u těch, kteří dělají všechno pro to, aby kontrola byla minimální, bezzubá. Cermat pouze realizuje to, o čem bylo rozhodnuto jinde, a reálně se nemůže vzpírat politickým rozhodnutím, např. tomu o vrácení hodnocení písemných prací zpět do škol (a tím de facto o zmaření investice věnované na zformování sboru centrálních hodnotitelů). Písemná a ústní zkouška bude pro kočku, pokud se omyly a "omyly" nezačnou zainteresovaným (včetně ředitelů dotyčných škol) sestsakramentsky nevyplácet. Soudě podle bezpočtu vyjádření žáků i učitelů, snad všichni dnes vědí, že král je nahý; přesto se venkovní fasáda slovně natírá nabílo a v zákulisí dělá vše pro to, aby na chlívek nebylo vidět. Máme na výběr dvě řešení: Buď přijmout účinná opatření, aby část žáků a škol nemohla podvádět, nebo tvrdit, že princip státní maturity selhal, a vrátit hodnocení plně do rukou škol - a podvádění a předstírání tak plně legalizovat. Varianta b) - podobně jako současný stav - poškodí zkoušku, vzdělávání, morálku, slušné žáky i učitele; je ale zjevně mimořádně přitažlivá pro experty všeho druhu, popř. podnikatele ve vzdělávání. A bohužel, pro mne naprosto nepochopitelně, i třeba pro Hrabáče kapského či N. Pytlika.
Pane Blaho, Vy jistě znáte toto:
Pokud vím, tak dotyčný Blaha v tomto smyslu nezná nic, protože se záležitostmi společné části maturitních zkoušek nezabývá, nezabýval a bohdá zabývat ani nebude. Ona je tam totiž asi nějaká předepsaná odměna, a to by nám nešlo pod nos, prostěě. Jediné, oč se údajně snažil bylo, aby profilová část maturity v předmětu IKT korespondovala s původními požadavky, které byly cvičně zveřejněny v době, kdy byla veřejnost mystifikována tím, že bude třetí maturitní zkouška volitelná ze tří předmětů atd...
Problém možná nastává z toho důvodu, že zmíněný Blaha činí závěry z těch informací, které jsou mu k dispozici, a zapomíná na skutečnost, že se vůkol lže a mlží, až to praští.
Tak se na to jako nastajáščij Pytlik podívám z několika pohledů.
1. Vesměs se tu uvádělo, že ředitelka školy zkoušku zrušila. Takže nejspíš ne. Vypadá to, že ji zrušil zřizovatel, který se ohání zákonem. Budu-li tedy čerpat z dostupných zdrojů.
Ostatně, je nějak postižitelná lež, prolhaná až do sdělovacího prostředku? Možná že ano, ale o tom u nás rozhoduje soud. Pravda se tudíž v naší době stala předmětem právního názoru.
Tedy podle zdroje severoceskydenik.cz (http://bit.ly/1m6TNLj)
sdělila mluvčí Magdalena Hanáčková. 'Úřad dle zákona vyhodnotil průběh tak, že MOHLO (nikoli že to skutečně nastalo) dojít k jiným skutečnostem majícím vliv na průběh zkoušky a nařídil její opakování.'
A teď pozor, pokud je tato citace pravdivá, a pokud je pravdivá i ta Vaše, pane Školníku, citace §82, což je v této chvíli snad jediné ověřitelné, pohrává si Krajský úřad ústy svoji mluvčí se slovíčky. Otázka je, jestli vědomě, či nevědomě, a která z možností je horší. Pokud to udělali úmyslně, pak se budou ohánět tím, což je u státní instituce vždycky prasárna, že je to otázka jejich právního názoru. Protože ten paragraf říká:
pokud zjistí, že při této zkoušce byly porušeny právní předpisy nebo se vyskytly jiné závažné nedostatky, které mohly mít vliv na řádný průběh nebo výsledek zkoušky; v opačném případě výsledek zkoušky potvrdí
Pokud nám to ještě nedocvakává, čtěme si, a opakujme, až do docvaknutí ty dvě formulace:
- MOHLO (nikoli že to skutečně nastalo) dojít k jiným skutečnostem majícím vliv na průběh zkoušky,
- nebo se vyskytly jiné závažné nedostatky, které mohly mít vliv na řádný průběh nebo výsledek zkoušky.
Abych to trošku urychlil,
ouřad nařídil opakovaní zkoušky na základě toho, že mohlo dojít ke skutečnostem, které ovlivnily zkoušku, ale zákon praví, že tak může učinit, pokud došlo ke skutečnostem, které mohly ovlivnit zkoušku.
Ty vole, já byl na právnické fakultě asi dvakrát v životě v bufetu, ale tohle je setsakramentský rozdíl!!!
Pokračování...
2. Náš školský systém má mimo jiné docela velký problém v tom, že v sobě kumuluje ubožáky, kteří, vždycky když se dostanou na trošku vyšší stupínek, dávají to co možná nejvíc sežrat těm, co jsou pod nimi. Učitel nemá zastání u ředitele, ten u zřizovatele, a oba u inspekce a u ministerstva. Až na výjimky. Musím konstatovat, že v ojedinělých případech se dokonce i toho Blahy zastal ředitel, zřizovatel, ministerstvo a také ombudsman, to proti inspekci, a pozor, i rodiče a žáci. Ale bylo mu to docela prd platné, protože toho svinstva je kolem toliko, že to semele kdekoho.
3. I kdyby nakrásně zřizovatel rozhodl v souladu se zákonem, pamatuji si z povinné četby, že jsou vyšší principy, než je třeba zákon. A to principy mravní a profesně ctěný. Jedním z takových principů je rovný přístup k žákům. Nelze, opakuji nelze, stanovit různé podmínky podle toho, jak který žák nebo jeho rodič hlasitě vyřvává po chodbách.
Jestliže Váš známý ředitel, pane Školníku, utrpěl takové ponížení, že zvažoval svoje odstoupení z funkce, neměl nikdy dopustit, aby k takovému ponížení kdy došlo, a měl se tlaku vzepřít. Asi by jej vyrazili, což by vyšlo nastejno, ale stálo by je to více energie, a hlavně začalo by se o tom víc mluvit. Ztropit škandál, to je snad jediné, co na šmejdózní tupce platí. Pořádnej škandál. Kdyby jej ztropil jen každý desátý poškozený, bylo by to tolik škandálů, že by to ustál jen řeznický špalek.
4. Chybí nám pedagogická komora, která, kdyby se nenechala ovládnout experty, konzultanty a mluvčími, by mohla být instituce, která by se za učitele dokázala svojí vahou účinně postavit. Už jen tím, že by takové a obdobné případy shromažďovala, analyzovala, sumarizovala, a dokázala zvolit taktiku, kterak tomu blbství a zhovadilosti čelit.
Tak už padlo trestní oznámení na krajský úřad pro překroucení znění zákona a zneužití pravomoci? Nebo něco na ten způsob?
'MOHLO... dojít k jiným skutečnostem majícím vliv na průběh zkoušky'
To dochází zpravidla vždycky, když zkoušený prokáže hlubokou neznalost tématu zkušební otázky.
A mohl by třeba pan Šteffl udělat rozhovor s mluvčí Hanáčkovou?
A co na to pánové Feřtek a Klaus? Jaké stanovisko zaujímají obecně k prasárnám? Prosííím
Post a Comment