Evropská komise dnes vydala sedm doporučení, která by měla být hlavními prioritami české vlády pro období let 2014 až 2015. Jedním z nich je zvýšení počtu jeslí a mateřských škol.
Evropská komise doporučuje České republice, kromě jiného, výrazné zvýšení počtu jeslí a školek už od roku 2011, kdy začala poprvé vydávat každoroční Doporučení členským zemím ohledně reforem, které by měly provést.
Situace ale byla podle ministra školství Marcela Chládka dlouhodobě zanedbávaná: „Nemůžeme donekonečna opakovat, že pochybení jsou pouze na straně zřizovatelů mateřských škol. Hned po svém nástupu do úřadu jsem se proto rozhodl, že obcím s akutními kapacitními problémy ze své pozice pomůžeme. Inicioval jsem zřízení dvou fondů, které mají řešit nedostatek kapacit jak v mateřských, tak v základních školách. Jeden z nich bude k dispozici už od letošního roku. Dotační program tento týden projedná vláda,“ reagoval na zprávu Evropské komise.
Druhý fond bude součástí operačního programu výzkum, vývoj a vzdělávání pro roky 2014-20, a také by měl pomoci zřizovatelům s řešením kapacit v jejich mateřských školách.
„K řešení vzniklé situace může přispět také novela školského zákona, kterou by měla projednat vláda nyní v červnu. Ta umožňuje navštěvovat přípravné ročníky i dětem bez sociálního znevýhodnění a nově také ukládá obcím povinnost poskytnout základní škole před termínem zápisu seznam dětí, pro které je tato škola spádová a jichž se týká povinnost nastoupit do základní školy. Školy se tak budou moci předem připravit na téměř přesný počet dětí, které k nim přijdou k zápisu,“ vyjmenoval ministr Chládek seznam opatření, kterými chce umožnit navštěvovat předškolní zařízení co nejvíce dětem.
Problém s nedostatečnou kapacitou ve školkách byl dlouhodobě zanedbávaný
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Rozdělil bych to s dovolením na problém školek a jeslí.
Školku považuju za velmi užitečnou věc, ale na výrazné zvyšování počtu míst vzhledem k demografické křivce je skoro pozdě. Jen co se s velkou slávou někdy kolem roku 2016 zvýší, už se začne řešit problém, co s nadbytečnými kapacitami.
Naproti tomu si myslím, že do tří let by maminka měla s dítětem být co nejvíc a neodkládat je do jeslí.
Jestli on nebude problém i v tom, že u nás je školka v podstatě zadarmo a stát se při financování tohoto systému řádně prohýbá, no a na západě se prohýbají rodiče.
Okomentovat