Více než 40 účastníkům bylo poskytnuto následující: jasný a přesný návod a očekávání, 54 hodin na vymyšlení nápadu a dovedení do výsledné podoby, zahřívací kolo pro povzbuzení představivosti, přístup k odborníkům a mentorům, neustálá přítomnost kouče, tři jídla denně, kancelářské prostory a technologické zdroje.
Žáci pracovali se zanícením, někteří bez přestávky i 12 hodin, využívali možnosti konzultací s odborníky a mentory, skupiny spolupracovaly a pomáhaly si navzájem, žáci jedli při práci, udělali mnoho chyb a zkoušeli znovu a znovu. Model startupu se ukázal jako silně motivační pro práci žáků: měli možnost pracovat bez přerušení, měli k dispozici potřebné zdroje, byla na ně kladena vysoká očekávání, neměli předem určený produkt, ale mohli svobodně dojít k určitému cíli.
Právě nejistota o podobě konečného výsledku s sebou přináší silné motivační účinky, otevírá možnosti různých postupů, ukazuje, že pokusy a omyly jsou dobrou cestou k dosažení cíle. Jakkoli veškerá školní výuka nemůže být organizována jako startup, přístup a metody startupů mohou být využity i pro lepší vzdělávání.
Zdroj: TES
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat