Po sedmnácti letech v pozici žáka a studenta a šestnácti letech na postu kantora vnímám jako největší slabinu našeho školství skutečnost, že působí jako strašně únavný ultramaraton a nemá vůli připustit, že příliš dlouhé etapy učení nás všechny ubíjí a efekt nenesou.
Z článku Pavla Gajdošíka v BritskéListy.cz vybíráme:
Před osmi lety například ministerstvo navýšilo týdenní počet vyučovacích hodin na gymnáziích z 31 na 33, čímž gymnazistům přidalo dvě odpolední či časně ranní hodiny týdně – zcela nepochybně v dobré víře, že jejich znalostem to prospěje.
Každý učitel vám však potvrdí, že koncentrace žáků postupem dne stále rychleji klesá a že v sedm hodin ráno zas část studentů ještě dospává, takže účinnost oněch nultých hodin není o moc lepší než efekt odpoledních trápení tříd, v nichž jsou i nejlepší žáci „předunaveni“ natolik, že pracují jen na zlomek svých schopností.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Je fakt, že za třináct let učení se by už člověk něco umět mohl. Neumi-li, pak se ta doba doopravdy jeví jako nadbytečná.
Zabýval se už někdo otázkou, za jak nezbytně dlouho, asi tak, by se průměrně inteligentní dorostenec mohl přípravit na státně maturitní zkoušku tak, aby uspěl průměrně dobře?
Zase tomu nějak nerozumím.
Mnozí studenti si ten osmnáctiletý nesmyslný ultramaratón protahují i na dvacettři let a mnozí i na víc. Pročpak tak činí, když je tak únavný a nic jim nepřínáší? Proč si ho nezkrátí na postačujících 12 let a nemažou makat ručkama?
Proč? paní Adamová.
Protože rodiče je živí a stát jim platí pojistné a příspěvky. Proč by neseděli(o učení nechci ani mluivit) ve škole maximálně dlouho?
Jak nezbytně dlouho? pane Pytlík.
Napřed by se muselo napsat co to je průměrně dobře. Vždyť ani není jasné co je minimum. Popisy výstupů jsou nejasné.
Když má žák řešit rovnici, vyřešit rovnici nebo správně vyřešit rovnici tak je to snad rozdíl. Že neuhodnete, co je v katalozích pro státní maturitu?
co je v katalozích pro státní maturitu
Katalogy požadavků ke státní maturitě jsem četl naposled, když jsem uvěřil sdělení, že do dvou let bude maturita z ikt jednou ze tří volitelných. Tušim, že ty další měly být společenské vědy a matematika.
V duchu kurikulární reformy bych odhadl, že 'žák řeší rovnici'. Multikulturně, konkurenceschopně a s ohledem na kritické myšlení, vytvářeje si pozitivní představu o sobě samém, činí uvážlivá rozhodnutí.
Okomentovat