Odborníci na vzdělávání poukazují na to, že vynikající výsledek v šetření PISA zakrývá nedostatky vzdělávací praxe: žáci jsou přetíženi domácími úkoly, úkoly jsou mechanické a repetitivní, učitelé nedávají žákům dostatečnou zpětnou vazbu.
Šanghaj plánuje vyvinout vlastní systém hodnocení (označovaný jako „green evaluation“), v němž výsledky testů budou jen jedním z deseti kritérií hodnocení. Bude se měřit také žákova motivace a zaujetí pro výuku, vztahy mezi žáky a učiteli a fyzická zdatnost žáků. Jedním z důvodů pro odmítání šetření PISA je i přílišná pozornost věnovaná systému s nejlepšími výsledky, o kterou šanghajští představitelé nestojí.
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
1 komentářů:
Rýsuje se tu poměrně zajímavá cesta k dosahování stále lepších výsledků v rámci tohoto mezinárodní šetření.
To jest, postupně rozmluvit nebo znechutit účast na testech státům, které figurují v žebříčku před námi.
Stačilo by možná tak deset, dvacet míst, a můžeme směle říci, že výsledky uvážlivé politiky zkompetentňovací referomy, jednotných maturitních zkoušek a zavádění moderních technologií se dostavily.
Okomentovat