Bate Middle School (2. stupeň ZŠ) ve státě Kentucky byla jednou z prvních, kde se činnostně orientovaná výuka začala rozvíjet. Škola není výběrová, 69 % žáků je z rodin s nízkými příjmy, 38 % jsou žáci z minorit, asi pětina žáků má speciální vzdělávací potřeby. Vedení školy s plnou podporou učitelů rozhodlo založit výuku i hodnocení na zpracovávání dlouhodobých projektů žáky (jednotlivci nebo skupinami).
Projekty vycházejí ze zájmu žáků a zahrnují vždy práci v několika předmětech v souladu s nároky společných státních standardů. Projekty činnostně orientované výuky jsou hodnocené pomocí rubrik, nikoli percentilu, a kromě předmětového obsahu se hodnotí i dovednosti prezentace, komunikace a týmové práce.
Žáci představují výsledky svých projektů i zástupcům komunity a učitelům, kteří je neučí. Inspirací pro změny bylo 39 newyorských škol sdružených v Performance Standards Consortium. Žáci v těchto školách nemusejí procházet standardizovanými testy, výuka spočívá v práci na výzkumných projektech, v tvorbě matematických hádanek nebo dokumentárních filmů. Ve školách se snížila míra předčasného odchodu ze vzdělávání na polovinu.
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat