PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
My, níže podepsaní rodiče žáků a podporovatelé ZŠ a MŠ generála Františka Fajtla DFC, Rychnovská 350, Praha 9 – Letňany, prostřednictvím této petice žádáme, aby na základní škole generála Františka Fajtla DFC, Rychnovská 350, Praha 9 zůstala zachována jako hlavní způsob výuky matematiky metoda dle prof. Hejného (tzv. „Fraus“) a nedošlo k jejímu útlumu jak je plánováno vedením školy od září 2014 a je uvedeno v zápise ze schůzky rady SRPŠ s vedením školy ze dne 19.2.2014.
Hlavní argumenty pro zachování této metody výuky matematiky:
1. Jedná se o platný model výuky matematiky na prvním stupni základní školy, který nemá v úmyslu MŠMT ČR do budoucna potlačovat, a školy mohou tuto metodu používat dle svého uvážení.
Vyjádření Mgr. Svatopluka Pohořelého (Odbor vzdělávání - Oddělení předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR) z dubna 2014.
2. Jedná o propracovanou a asi 50 lety prověřenou metodu vycházející z dokonalé znalosti psychologie učení, z nejnovějších pedagogicko-psychologických poznatků a podepřenou a důkladně propracovanou a ve světě uznanou teorií poznávacího procesu v matematice.
Vyjádření doc. RNDr. Nadi Vondrové, Ph.D. vedoucí Katedry matematiky pedagogické fakulty v Praze a doc. RNDr. Dariny Jirotkové, Ph.D. ze stejného pracoviště z března 2014.
3. Žáci takto vedení dosahují naprosto skvělých výsledků v celostátních soutěžích (např. matematická soutěž Klokan – Cvrček), kdy získávají plný počet bodů, nebo třída jako celek je vysoko nad průměrem školy i kraje a i nejslabší žáci dosahují celokrajských průměrů. Jsou velmi úspěšní v příjímacím řízení na gymnázia a jiné střední školy.
Vyjádření prof. Milana Hejného a doc. RNDr. Dariny Jirotkové, Ph.D., H-mat, o.p.s. z dubna 2014.
4. Tato metoda výuky rozvíjí logické a kritické myšlení dětí a atmosféra ve třídě vybízí ke spolupráci. Děti díky této metodě mají matematiku rády, samy nalézají vhodná řešení, učí se argumentovat a prezentovat vlastní názory. Získané zkušenosti pak umí využívat i při výuce jiných předmětů. Metoda plně vyhovuje i dětem se speciálními potřebami vzdělávání, které díky tomuto přístupu mohou i v matematice dosahovat plně svých možností a dále se tak rozvíjet.
Zdroj www.h-mat.cz a sdílená rodičovská zkušenost autorů petice s rodiči na jiných školách.
5. Naše škola v současné době zaměstnává výborné a zkušené pedagogy, kteří se dále ve výuce matematiky metodou prof. Hejného vzdělávají a chtějí její principy ve výuce využívat a její zachování na Základní škole GFF, Rychnovská 350, Praha 9 podporují.
Zdroj osobní rozhovory rodičů a pedagogů z několika posledních týdnů a měsíců.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Jana Bartošová, Malkovského 597, 199 00 Praha 9, tel. 775974060
Jan Dolínek, Malkovského 597, 199 00 Praha 9,
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru
Petice byla dne 23. dubna 2014 předána řediteli školy a starostovi Městské části Praha 18.
Zdroj: e-petice.cz
Související články:
- Přečtěte si: Rodiče se bouří. Chtějí pro děti zábavnou matematiku
- Vyjádření ředitele školy ZŠ a MŠ generála F. Fajtla DFC k "Petici rodičů za zachování výuky matematiky dle prof. Hejného jako hlavního způsobu výuky matematiky", kterou škola obdržela dne 23. 4. 2014
2 komentářů:
Rodičů petičníků je mi líto. Třeba jim pomůže, když si přečtou toto:
„http://martisek.blog.idnes.cz/c/320888/O-lamani-zlomku-a-jednom-vynosnem-objevu-Ameriky.html“
nebo toto:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/kniha-matematika-pro-trojkare-dkj-/p_spolecnost.aspx?c=A131113_215336_p_spolecnost_wag.
Zatím jsem ještě žádný nečetl, ale asi tak nějak si předstasvuji, že vypadá forenzní posudek. V několika málo větách je čtenář seznámen s podstatou i dopady této zázračné metody.
Argument číslo dva mne ovšem vyvrátil z kořenů logiky. Neboť se 'Jedná o propracovanou a asi 50 lety prověřenou metodu vycházející... z nejnovějších pedagogicko-psychologických poznatků'.
Skutečnost, že se jedná o metodu 'vycházející z dokonalé znalosti psychologie učení' mne utvrzuje v přesvědčení, že jsme doopravdy svědky zázraku.
Psychologové si mohou v tomto směru zabalit svoje fidlátka. Dokonáno jest.
Okomentovat