Petice "Za zachování matematiky „dle Frause“ na ZŠ gen. F. Fajtla"

pondělí 9. června 2014 ·

Doplňujeme pro úplnost i úvodní dokument ke cause sporu rodičů s vedením školy ZŠ a MŠ generála Františka Fajtla DFC.

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní rodiče žáků a podporovatelé ZŠ a MŠ generála Františka Fajtla DFC, Rychnovská 350, Praha 9 – Letňany, prostřednictvím této petice žádáme, aby na základní škole generála Františka Fajtla DFC, Rychnovská 350, Praha 9 zůstala zachována jako hlavní způsob výuky matematiky metoda dle prof. Hejného (tzv. „Fraus“) a nedošlo k jejímu útlumu jak je plánováno vedením školy od září 2014 a je uvedeno v zápise ze schůzky rady SRPŠ s vedením školy ze dne 19.2.2014.

Hlavní argumenty pro zachování této metody výuky matematiky:

1. Jedná se o platný model výuky matematiky na prvním stupni základní školy, který nemá v úmyslu MŠMT ČR do budoucna potlačovat, a školy mohou tuto metodu používat dle svého uvážení.
Vyjádření Mgr. Svatopluka Pohořelého (Odbor vzdělávání - Oddělení předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR) z dubna 2014.

2. Jedná o propracovanou a asi 50 lety prověřenou metodu vycházející z dokonalé znalosti psychologie učení, z nejnovějších pedagogicko-psychologických poznatků a podepřenou a důkladně propracovanou a ve světě uznanou teorií poznávacího procesu v matematice.

Vyjádření doc. RNDr. Nadi Vondrové, Ph.D. vedoucí Katedry matematiky pedagogické fakulty v Praze a doc. RNDr. Dariny Jirotkové, Ph.D. ze stejného pracoviště z března 2014.

3. Žáci takto vedení dosahují naprosto skvělých výsledků v celostátních soutěžích (např. matematická soutěž Klokan – Cvrček), kdy získávají plný počet bodů, nebo třída jako celek je vysoko nad průměrem školy i kraje a i nejslabší žáci dosahují celokrajských průměrů. Jsou velmi úspěšní v příjímacím řízení na gymnázia a jiné střední školy.

Vyjádření prof. Milana Hejného a doc. RNDr. Dariny Jirotkové, Ph.D., H-mat, o.p.s. z dubna 2014.

4. Tato metoda výuky rozvíjí logické a kritické myšlení dětí a atmosféra ve třídě vybízí ke spolupráci. Děti díky této metodě mají matematiku rády, samy nalézají vhodná řešení, učí se argumentovat a prezentovat vlastní názory. Získané zkušenosti pak umí využívat i při výuce jiných předmětů. Metoda plně vyhovuje i dětem se speciálními potřebami vzdělávání, které díky tomuto přístupu mohou i v matematice dosahovat plně svých možností a dále se tak rozvíjet.

Zdroj www.h-mat.cz a sdílená rodičovská zkušenost autorů petice s rodiči na jiných školách.

5. Naše škola v současné době zaměstnává výborné a zkušené pedagogy, kteří se dále ve výuce matematiky metodou prof. Hejného vzdělávají a chtějí její principy ve výuce využívat a její zachování na Základní škole GFF, Rychnovská 350, Praha 9 podporují.

Zdroj osobní rozhovory rodičů a pedagogů z několika posledních týdnů a měsíců.

Děkujeme.

Za petiční výbor:

Jana Bartošová, Malkovského 597, 199 00 Praha 9, tel. 775974060
Jan Dolínek, Malkovského 597, 199 00 Praha 9,

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru

Petice byla dne 23. dubna 2014 předána řediteli školy a starostovi Městské části Praha 18.

Zdroj: e-petice.cz

Související články:




2 komentářů:

Unknown řekl(a)...
9. června 2014 v 17:27  

Rodičů petičníků je mi líto. Třeba jim pomůže, když si přečtou toto:

„http://martisek.blog.idnes.cz/c/320888/O-lamani-zlomku-a-jednom-vynosnem-objevu-Ameriky.html“
nebo toto:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/kniha-matematika-pro-trojkare-dkj-/p_spolecnost.aspx?c=A131113_215336_p_spolecnost_wag.

Nicka Pytlik řekl(a)...
9. června 2014 v 19:47  

Zatím jsem ještě žádný nečetl, ale asi tak nějak si předstasvuji, že vypadá forenzní posudek. V několika málo větách je čtenář seznámen s podstatou i dopady této zázračné metody.
Argument číslo dva mne ovšem vyvrátil z kořenů logiky. Neboť se 'Jedná o propracovanou a asi 50 lety prověřenou metodu vycházející... z nejnovějších pedagogicko-psychologických poznatků'.
Skutečnost, že se jedná o metodu 'vycházející z dokonalé znalosti psychologie učení' mne utvrzuje v přesvědčení, že jsme doopravdy svědky zázraku.
Psychologové si mohou v tomto směru zabalit svoje fidlátka. Dokonáno jest.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.